Benådad

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Hej alla glada!
Tog en tur via gbg-Torslanda-färjan över Nordre älv och sen vidare till Kungälv igår tillsammans med en polare. När vi kommer till sista rödljuset innan motorvägspåfarten mot Göteborg vid Kungälv drar vi på lite när det blir grönt, eller ganska mycket egentligen. Jag gör en powerwheelie på ettan och varvar sedan ut tvåan och halva trean, polaren hänger med så gott han kan på sin VFR-89. Vi börjar bromsa in och blinka för att svänga på motorvägen.

Då brakar helvetet löst med blåljus och sirener bakom oss. Tittar i backspegeln, fattar läget, och svänger in till kanten. Ut ur bilen kommer två lite upprörda poliser och tycker att det gick "väldans fort det där". De frågar också genast vem det var som körde på bakhjulet varvid jag genast erkänner. De frågar också hur fort det gick, men vi svarar att vi inte vet, men erkänner dock att det gick FÖR fort. Den ena polisen tar våra körkort och sätter sig i bilen några minuter. Hon kommer sedan tillbaka, ger oss våra körkort, berättar för oss att det minsann inte är några leksaker vi åker runt på och ber oss ta det lugnt. Lugnt var precis vad vi tog det på vägen hem...

Antar att de gav åtalseftergift eftersom de inte hade nån godkänd mätning på hastigheten. Allt de sa var att "vi körde i 120 km/h, och ni drog ifrån oss". Att de släppte wheelien förstår jag dock inte...

Det skall sägas att det vid tillfället inte var nån trafik, samt att vägen var rak, bred och sikten god. Vi utsatte alltså inga andra trafikanter för fara. Skriver heller inte detta för att jag är stolt över det på nåt vis...

Tummen upp till två trevliga och bra poliser, som trots att de skällde på oss uppförde sig som poliser ska. Detta skriver jag INTE för att de släppte iväg oss, hade tyckt likadant om de tagit våra kort.

Så kan det gå... :)

Ha det och kör försiktigt!

//Christian

EDIT: Godnatt!

Last edited:
chrilla skrev:
Antar att de gav åtalseftergift eftersom de inte hade nån godkänd mätning på hastigheten. Allt de sa var att "vi körde i 120 km/h, och ni drog ifrån oss".

Enligt polarens fru, som är polis, är inte uppmätt hastighet något krav för att torska på fortkörning. "vi körde i 120 km/h, och ni drog ifrån oss" räcker gott som bevisföring enligt henne. Hamnade nämligen i samma sits som dig när jag klantade till det förra året... :rolleyes:

i_fieL_good skrev:
Enligt polarens fru, som är polis, är inte uppmätt hastighet något krav för att torska på fortkörning. "vi körde i 120 km/h, och ni drog ifrån oss" räcker gott som bevisföring enligt henne. Hamnade nämligen i samma sits som dig när jag klantade till det förra året... :rolleyes:

Okej, trodde det fanns nån 400-metersregel eller nåt sånt.

Tur hade jag ju oavsett. Tror de såg på mig att budskapet gått fram...

i_fieL_good skrev:
Ot..
Rekommenderas: King-Swing!!! (4Mb)
Är det du,vilken bro?

Roligt, gjorde sånt där för ett par år sen med :tummenupp

Hultan skrev:
Ot..
Rekommenderas: King-Swing!!! (4Mb)
Är det du,vilken bro?

Roligt, gjorde sånt där för ett par år sen med :tummenupp

Japp, det är jag. Det är bron som går från fastlandet ut till Skaftö (där Grundsund och Fiskebäckskil ligger).

I slutet av sommaren/början av hösten hade vi tänkt att hoppa från Uddevallabron...
:skrämd :D

Vi har redan nu börjat skissa på hur det skall gå till, kollat infästningar, isättning av båt etc. Sannolikt kommer inte alla fyra hinna hoppa på samma kväll, men vi kör tills vi blir 'avbrutna' s.a.s. och sedan får resten hoppa någon annan dag. Lottning om turordningen.

Men vi behöver en 4:e person för att logistiken skall flyta perfekt. Sugen på att ta den platsen??? Hääääng på :tummenupp

i_fieL_good skrev:
Japp, det är jag. Det är bron som går från fastlandet ut till Skaftö (där Grundsund och Fiskebäckskil ligger).

I slutet av sommaren/början av hösten hade vi tänkt att hoppa från Uddevallabron...

Vi har redan nu börjat skissa på hur det skall gå till, kollat infästningar, isättning av båt etc. Sannolikt kommer inte alla fyra hinna hoppa på samma kväll, men vi kör tills vi blir 'avbrutna' s.a.s. och sedan får resten hoppa någon annan dag. Lottning om turordningen.

Men vi behöver en 4:e person för att logistiken skall flyta perfekt. Sugen på att ta den platsen??? Hääääng på :tummenupp
Hehe, ja kanske det, i vilket fall kanske man följer med och hjälper till och kollar osv! :tummenupp

i_fieL_good skrev:

Oj då! Var väl lite liknande grej vi gjorde, men inte lika mycket. Polisen stod tydligen bakom oss vid rödljuset...

Onödig reaktion av poliserna som haffade dig förresten.

Hultan skrev:
Hehe, ja kanske det, i vilket fall kanske man följer med och hjälper till och kollar osv! :tummenupp

Om du inte vågar hoppa (*chicken*) så får du gärna följa med som vår roddbåtsslav...
:whip

Dock upplåter vi helst platsen till en person som har förstånd nog att utnyttja den till fullo :hihi

Hör av mig när det närmar sig...

chrilla skrev:
Oj då! Var väl lite liknande grej vi gjorde, men inte lika mycket. Polisen stod tydligen bakom oss vid rödljuset...

Onödig reaktion av poliserna som haffade dig förresten.

Jo, dom var ganska arga... :mad: :6surkart :fatta! :fakta :mattias :smasha :censored :ajjabajja

Men med tanke på att jag fick behålla körkortet och inte fick några böter var jag nöjd och glad iaf. Kändes som rena julafton när jag åkte därifrån :tomten

Har du inga backspeglar pojkjävel :4skrika

Men gött att du klarade sig.

Edit:

Jag tycker du borde kölhalas för ett sådant trafikfarligt betende :rolleyes:

i_fieL_good skrev:

Oiiii, verkar überkul!!! Hänger lätt på och hoppar! Säg till när det börjar närma sig. :yoparty

PM:ar nummer å sånt. Det där måste man ju bara vara med på. :)

JONQAS skrev:
Jag har ett par polare som håller på med sånt med... har dock aldrig testat själv... Zamurai crew, ett par killar som håller på å uppträder å så vidare... inga du känner? :va

Nope, inga jag känner. Hur uppträder man med detta? :va
Menar du att folk är villiga att betala för att se när någon hoppar? :va

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien