Bekvämaste sporthojen 750-1000cc

Tycker de flest säger gixxern är mest bekväm i vissa tester säger de tom denna känns lite touring.

Gixxern är väl inte överdrivet obekväm iaf.

De bekvämaste sporthojar jag kört är dock, med marginal, BMW S1000RR och KTM RC8.

Jag har tyvärr aldrig kört en sporthoj, men provsuttit har man ju. :rolleyes:
Måste bara säga att när jag hoppa upp på en Gixxer så kändes den inte alls speciellt bekväm, satt ju framåtlutad så jag trodde jag skulle tippa över styret. Däremot så har alla Rettor jag tryckt rumpan mot känts som de passar som ett smäck, de kanske är gjorda för lite längre grabbar (jag är 195cm lång). :va

Men, som eviln sa, jag inbillar mig att du med dina 178cm skulle kunna passa på de flesta hojar. Men är det komforten du prioriterar kanske sport-touring är en ide, typ en Suzuki sv650/1000 eller Yamaha Fazer? :tummenupp

Jag har tyvärr aldrig kört en sporthoj, men provsuttit har man ju. :rolleyes:
Måste bara säga att när jag hoppa upp på en Gixxer så kändes den inte alls speciellt bekväm, satt ju framåtlutad så jag trodde jag skulle tippa över styret. Däremot så har alla Rettor jag tryckt rumpan mot känts som de passar som ett smäck, de kanske är gjorda för lite längre grabbar (jag är 195cm lång). :va

Men, som eviln sa, jag inbillar mig att du med dina 178cm skulle kunna passa på de flesta hojar. Men är det komforten du prioriterar kanske sport-touring är en ide, typ en Suzuki sv650/1000 eller Yamaha Fazer? :tummenupp

hadde rc8r i 2 veckor inte bekväm för mig. Lutar åt gix

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...