Beklager å måtte si dette..[flyttad från hojbyggen..]

Status
Ej öppen för fler svar.
Fast jag kanske ska starta en egen tråd och spy galla på nytänkande istället.

Ingen som spyr galle her. Jeg beundrer killarna som får till så fine bygg, men noen ganger blir det overkill, og det er det jeg snakker om her..

Den 1230 Yoshi'en er faen så fet, men den hadde vært ENDA råere uten USD, imo.

-er vel ikke å spy galle å mene det, vel?
 
Ingen som spyr galle her. Jeg beundrer killarna som får till så fine bygg, men noen ganger blir det overkill, og det er det jeg snakker om her..

Den 1230 Yoshi'en er faen så fet, men den hadde vært ENDA råere uten USD, imo.

-er vel ikke å spy galle å mene det, vel?

Det förtjänar dock inte en egen tråd, där du berättar för alla hur "overkill" det är.
 
Den hade varit ännu coolare med en vanlig gaffel :fakta

Håller med norrmannen, allt blir inte bättre av en fet USD-gaffel..

fs825d.jpg

Se där en "vanlig" gaffel med FUNKTION.....det vore nått att montera på min CB900 blivande Caferacer.

Undrar vad prislappen ligger på?

/KentW
 
Den hade varit ännu coolare med en vanlig gaffel :fakta

Håller med norrmannen, allt blir inte bättre av en fet USD-gaffel..

fs825d.jpg

Njä, tycker de blir ganska feta med uppgraderad dämpning.

Allt blir inte bättre, men en del blir:)
 
Det förtjänar dock inte en egen tråd, där du berättar för alla hur "overkill" det är.

Varför tycker du att hans kommentarer ska censureras när du får vilka åsikter du vill, och dessutom får skriva dom här?
Åsikter är väl bra, eller ska alla strykas "medhårs" för att få "godkännande"?

/KentW
 

Bifogat

  • DSC04086.jpg
    DSC04086.jpg
    147.9 KB · Visningar: 89
  • DSC04085.jpg
    DSC04085.jpg
    150 KB · Visningar: 85
  • rsrd.jpg
    rsrd.jpg
    123.2 KB · Visningar: 97
  • NewImage.jpg
    NewImage.jpg
    188.5 KB · Visningar: 101
Varför tycker du att hans kommentarer ska censureras när du får vilka åsikter du vill, och dessutom får skriva dom här?
Åsikter är väl bra, eller ska alla strykas "medhårs" för att få "godkännande"?

/KentW

Kan du utveckla lite?

Måste man skriva "Sarkasm" med stora bokstäver efter precis varenda jävla inlägg för att folk ska kunna ta det med ro?

Hejja sverige.

Nej, okej. USD gaffel på en gammal hoj är overkill. Kan vi bli kompisar igen?
 
Ja... att man ens orkar starta en tråd i ämnet.
Kanske skulle starta en tråd där jag utrycker mina känslor över utseendet på din hoj?

USD-gafflar fyller en klar funktion när det kommer till väghållning. Visst finns det att uppbringa fina konventionella gafflar för hutlösa ockersummor, men dessa lider fortfarande av att de tillför mer ofjädrad vikt. Att bygga bort dålig väghållning med modern teknik kan aldrig ses som fel.

Låt folk bygga vad fan de vill. P U N K T
 
Detta med fälgar på bilar är ju också trams. Finns det ngt som är så lätt som o byta fyra hjul på en bil?

Det är väl en sak om nån tar och bygger om ram o motor på en Husqvarna 1000, men byta en gaffel eller montera andra fälgar... koko..
 
Sitter och lurar på en Z1 superbikebygge med konventionell gaffel, från en ZX6R -01. Finns en tråd här någonstans. Dock ligger det lite på is...
 
Jag tackar för den fina kommentaren gällande bygget.

Men till mitt försvar så får jag lov att säga: vi tycker alla olika. Jag har inte byggt hojen för att du eller någon annan ska gilla den. Jag har byggt den som jag gillar den och som jag vill ha den.

USD gaffel valde jag för att hojen har en kraftig eller "fet" look som standard. Tycker inte alls det stämmer med en klen konventionell RWU gaffel då. Om jag fick välja så hade jag köpt den konventionella Öhlinsgaffeln som Loy länkade till, men den tillverkas inte längre som reservdel. Sen är prislappen hutlös.

Jag hittade min Öhlins gaffel billigt i USA och därför köpte jag den.

Snyggaste konventionella gaffeln i övrigt som finns är Honda CBR900 -98.
 
Jag tycker också att den grymma 1230-GSXRRR:ens gaffel inte borde vara på just den hojen. Inte för att det ser fel eller dumt ut, utan enbart för att just den gaffeln skulle göra sig så oerhört bra på mitt eget bygge!

Men för att vara lite mer seriös; en Öhlins konventionell gaffel med modernt innehåll ser faktiskt grymt bra ut på en 80-talshoj!
 
USD-gafflar fyller en klar funktion när det kommer till väghållning. Visst finns det att uppbringa fina konventionella gafflar för hutlösa ockersummor, men dessa lider fortfarande av att de tillför mer ofjädrad vikt.

Är jag ute och snurrar då jag hade för mig att konventionella gafflar har lägre ofjädrad vikt än UD-gafflar? Det var ju bla. av denna anledning som CBR900 fick en konventionell gaffel trots att UD-gafflar var relativt nytt och höjden av coolhet på gatcyklar då.

Oavsett vilket så gillar överlag jag när folk byter ut cykelpumparna till framgafflar på gamla cyklar till modernare saker, UD eller ej. Finns givetvis undantag. Mycket beror på hur cykeln ser ut i övrigt. Det viktiga är att det är harmoni i sakerna.
 
Är jag ute och snurrar då jag hade för mig att konventionella gafflar har lägre ofjädrad vikt än UD-gafflar? Det var ju bla. av denna anledning som CBR900 fick en konventionell gaffel trots att UD-gafflar var relativt nytt och höjden av coolhet på gatcyklar då.

Oavsett vilket så gillar överlag jag när folk byter ut cykelpumparna till framgafflar på gamla cyklar till modernare saker, UD eller ej. Finns givetvis undantag. Mycket beror på hur cykeln ser ut i övrigt. Det viktiga är att det är harmoni i sakerna.

Min Öhlins gaffel är så lätt att jag trodde kartongen var tom när jag fick hem paketet. Var en jäkla skillnad mot Hayabusa gaffeln jag hade och jämfört med CBR900RR gaffeln i garaget så är den också betydligt lättare.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top