Bekant har köpt en Harley Davidson

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
MT-10
Kan ni hjälpa mig att hitta alla skämt, memes och annat kul som finns om just Harleys och dess förare?
Bara för att jag ska kunna retas med honom på ett kärleksfullt sätt alltså....

-Vad kallar man en Harley som inte läcker olja?
-Tom!

Som exempel. :D

Vad är harley? Världens dyraste halvfabrikat!

Vad är harley? Världens dyraste halvfabrikat!
Det är väl lite som romantiken runt en gammal engelsk BSA, AJS, Triump, Vincent eller Norton, en känsla. Man lär komma betydligen längre på en Honda Vision innan man behöver reparera något, men hur kul skulle den resan vara.

Var em hellsangelsnubbe på ett cafe o så skramlade kafemaskinen när hans kopp gjordes.

Jag sa " låter som en harley" , haha han blev skitsur men hade humor.

Han kom ihåg det 10år senare :hihi

Jag tycker inte man ska skoja om HD.
Man ska inte skoja om några funktionsvariationer.

Harley davidson : making noise out of fuel without the sideeffect of horesepower. Since 1903! ?
Ja fast dom blir sämre och sämre på det, nu trillar det väl ut bortåt 70 pållar ur dom.

Kostar som två riktiga motorcyklar, har effekt som en halv.

Ja fast dom blir sämre och sämre på det, nu trillar det väl ut bortåt 70 pållar ur dom.

Kostar som två riktiga motorcyklar, har effekt som en halv.
Jo 70-80hk på hjulet ur 1896cc däremot ger dom ju närmare 140nm. Med det nya 131cui kittet som dom börjat sälja så ger dom ungefär 130hk på slangen beroende på vad man väljer för kam. Ganska prisvärt faktiskt

Jo 70-80hk på hjulet ur 1896cc däremot ger dom ju närmare 140nm. Med det nya 131cui kittet som dom börjat sälja så ger dom ungefär 130hk på slangen beroende på vad man väljer för kam. Ganska prisvärt faktiskt
Inte för att jag tänker köpa någon HD på ett tag men är nyfiken.
Vad krävs för att få dessa 130hk?
Vilken hoj?
Vikt?
Pris?
Tillkommande grejer, kit?
Pris?
Hur många mil håller motorn efter trim?
Har inte PanAmerica något liknande effektuttag?

2017 till 131ci kräver cylle/kolv för $1460, vevaxel för $1818, TB+spridare för $843 + $436, kam+drev $436. Sen tillkommer vevhusbearbetning och övrigt arbete. Billigt? Kanske.

2017 till 131ci kräver cylle/kolv för $1460, vevaxel för $1818, TB+spridare för $843 + $436, kam+drev $436. Sen tillkommer vevhusbearbetning och övrigt arbete. Billigt? Kanske.
med tanke på att man faktist får en välbeprovad sats som faller under fabriksgaranti så är det rätt billigt. Kostar ungefär 60k monterat och klart. Vad kostar ett mc xpress kit till valfri hoj?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti