Behövs styrdämpare till en 929:a

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tja alla,

köpte i november en 929:a, 01 och undrar nu om jag behöver lägga en massa deg på att skaffa en styrdämpare till den. Det bör tilläggas att jag kommer köra på bakhjulet en hel del. Och nu vill jag inte veta att det är det är att ta det säkra före det osäkra utan om det verkligen behövs. Vad jag förstår så måste man ha det på äldre R1:or men vad jag förstår så är det inte lika illa på Bladen.

Tack tack, Vi ses på slangen...
 
ska du gasa på baken så skulle jag satsat på en sån..
 
Sjukt att jag sitter och funderar på precis samma sak! :va
Köpte min -01a förra veckan utan styrdämpare.
Försöker även hitta en snygg enkelcut till hojen.
 
Har kört två år utan på min utan problem, MEN jag rekomenderar att köpa en sådan OM ni ska ut på bana och köra eller köra mycket bakhjul. Finns tendenser till fladder när tempot ökas på bana, har inte wheelat särskilt mycket med min men det kan ju alltid ställa till det om du landar snett eller kör snabbt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top