Behövs brickan mellan packbox och låsring i framgaffel?

barkisbagarn

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Hoj
flera
Har bytt tätning/packbox och glidlager i framgaffeln men får nu inte dit den bricka som sitter mellan tätningen och låsringen. Har pressat allt jag kan men de finns inte plats för någon extra bricka som det ska vara enligt verkstadshandboken.
Kan de vara ok att strunta i denna bricka???

Brickan måste vara där! Annars kommer radialtätningen (packboxen) att kunna röra sig. Det vill du inte.

Brickan måste vara där! Annars kommer radialtätningen (packboxen) att kunna röra sig. Det vill du inte.

Vart ska den röra sig? Ovan den tunna bricka jag menar finns låsringen som borde stoppa tätningen att vandra uppåt.
Något tips hur man ska pressa ihop glidlager, distans, tätning, bricka och låsring så allt får plats?
Har inte tillgång till nån verkstadspress utan bara "vanliga" handverktyg.....
(Tidigare ägare hade inte heller satt dit brickan, jag köpte en ny men förstår nu varför de lämnat den :)

Brickan ligger normalt på undersidan av p-boxen men du har kanske en där också...

/Fredde

ja, under är de också en slags distans/bricka

Last edited:
Vad för hoj?

Den bricka som sitter under packboxen fixerar glidlagringen i sitt läge och ska ju givetvis sitta där men någon bricka ovanpå packboxen har jag aldrig sett eller hört talas om. Om du är säker på detta är jag nyfiken på vad det rör sig om för hoj.

Den bricka som sitter under packboxen fixerar glidlagringen i sitt läge och ska ju givetvis sitta där men någon bricka ovanpå packboxen har jag aldrig sett eller hört talas om. Om du är säker på detta är jag nyfiken på vad det rör sig om för hoj.

De är en Suzuki GSX750EF-84.

Last edited:
Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!