Behöver vettigt tips på ADSL bredband.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Vi har inget fiber indraget till vårt hus så alternativen är två.

ADSL eller mobilt 3G/4G var vi nu har bråkat med Telenor i flera månader avslutade vi deras 4G eftersom det i princip aldrig fungerat.
Mottagningen om den nu ens excisterar har svajat konstant och de senaste 3 månaderna har vi inte ens kunnat se ett 5 minutersklipp på Youtube.
Vi bor på landet utanför Ängelholm men nära E6an och kan se masten ifrån vårt fönster 2 km bort...
Eftersom bl a Tele 2 m fl kör på samma mast så är det således inte intressant

Alternativet är då endast ADSL och vi vill ha en vettig 24/1 MB lina till ett vettigt pris?

Några rekommendationer baserat på egna erfarenheter?

Ring din operatör och fråga hur låpngt från DSLAM ni bor - då vet du vilken hastighet ni kan få. Annars skulle jag rekommendera att du provköper kontant-abb av respektive 3G-operatör och provar vad som funkar bäst.

För tre veckor sedan bytte jag från Telia (efter att haft dem som mobiloperatör sen början på 90) till TRE (för min mobil) och fick äntligen den hastighet jag betalar för - till billigare pris. Min ISP är dock Bahnhof där jag betalar för 100/100 men kan ställa min (virtuella) router att nyttja 500/500 Mbit dvs 5 ip-adresser med lastbalancering.

D-SLAM? Låter som en hiphoppare. I bostadsrättsföreningen ska vi inom kort rösta om en gemensam ISP med 100/100-lina för 269 kr/mån men jag är skeptisk och kommer att rösta nej. Leverantören är nämligen Netatonce, samma leverantör jag hade för 6 år sedan och som jag sa upp eftersom kundservicen och hastigheten på den tiden var urkass. Kunde inte ens spela BF2 online....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park