Behöver veta var min gixxer e såld någonstans (Tyskland)

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
Jag har en gsxr 1000 k8. Ringde vägverket idag och kolla upp lite om de tidigare ägare i tyskland. Jag fick de tyska regnumret och namnet på den personen som hade hojen sist i tyskland. Men de kunde inte få tag på var hojen e såld någonstans. De hade tydligen några andra regler ang. registreringsuppgifter. Men hur får jag kontakt me de tyska vägverket? Eller finns de något annat sätt att få tag på var hojen e såld någonstans?? Behöver detta för garantiärende, för min hoj kronglar:(.

tacksam för hjälp!

kan inte generalagenten här i landet kolla med tillverkaren i japan eller var den nu skruvas ihop nånstans?
jag menar det måste ju finnas nåt register med chassinumret vilken återförsäljare som blev tilldelad eller beställt hojjen eller?

Kanske bara är jag som hoppas att nåt sånt skulle funka...sen tycker jag att generalagenten här i landet lika väl kan hjälpa dig för alla garantikrav kommer väl till tillverkaren till slut iallafall men dom är väl griniga för att du inte köpte en hoj av dom :huvet

Du kan ringa vilken Suzuki handlare som helst i Tyskland och ge dom chassi numret så kan dom se vem som sålt hojen. Du kan nog även ringa TÜF dvs Tyska bilprovningen och kolla vem som var ägaren i Tyskland innan, dock osäkert om dom lämnar ut det.
Personen du köpte hojen av borede väl veta vem han köpt den av?

Om jag hade varit som du hade jag nog tagit tag i Suzuki direkt.
Den svenska generalagenten lär inte vara speciellt intresserad av
din hoj tyvärr.

Med lite tur kanske någon svensk dealer hjälpa dig om de får
kompensation av suzuki med det blir nog inte jättelätt.

Jag kan svara att tyvärr får du ingen hjälp.
Suzuki har inte det Europeiska garantiet som t.ex. Yamaha har.
Satt i samma plats med min Suzuki när den krånglade. Men var tvungen att betala själv.
Hojjen skall ändå föras tillbaka till Tyskland för att att fixas, till den verkstad som försäljaren vill ha den till. Hoppas det inte är så stort fel på hojen, lycka till!

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...