Behöver tips vid köp av Yamaha XT660R -08

nja du kan köpa dig en ktm 950 de är fina de och där kan tjejen också åka med men så kostar de begnade runt 60-80 tusen kroner och det får du ju en ny xt för, har du inte kollat på yamaha tenere?

Njo kikade lite på tenere. Men den vill tjejen inte synas i närheten av. Det har jag dock full förståelse för.
Sen är det ju bra med garantier med en ny hoj.

fins ingen garanti på ktm även när de är nya, men men jag tycker du ska köra på xten den är en bra alround maskin och den håller länge och den är billig i drift, annars har ju bmw sin 650 den är ju med bra och den har typ samma servis intervaller som xten och så fins det en aprilia med samma motor som i bmwen som också är vättig, men tror både bmwen och aprilian är dyrare en xten via att xten är det bästa när det gäller pris, hållbarhet och mångsidighet^^

Prexis. Får en ny Yama för 52 laxar.
Bmw är nog betydligt och jag är drabbad av Bmw fobi.
Men det gäller mest deras 4 hjuliga skapelser.
Eller är det bara förarna av dom? hmmm där fick jag något att bita i!

japp, jag har med litte bmw fobi för min kompis farsa har typ 20 stycken bmw motorcyklar och han försöker praka på mig något som det står bmw på hela tiden, men köp en xt du så kommer du vara nöjd och ha en maskin som kommer ta dig och din tjej många mil^^

Har även för mig att Ktm är lika bekväm som en rotfyllning via rektum om man är 2 på!

Tycker det är lite överdrivet det där med att en KTM är så sjuuuuuukt obekväm. Jag har "en sån där obekväm hoj" men jag älskar den. Precis i början tänkte man lite på vidrationerna i fötterna, men nu tänker jag inte på det alls.
Ville bara försvara KTM lite... :D

Lycka till med köpet...

Tycker det är lite överdrivet det där med att en KTM är så sjuuuuuukt obekväm. Jag har "en sån där obekväm hoj" men jag älskar den. Precis i början tänkte man lite på vidrationerna i fötterna, men nu tänker jag inte på det alls.
Ville bara försvara KTM lite... :D

Lycka till med köpet...

Det är säkert en perfekt/rolig hoj.
Men ska man vara 2 så är nog yama lite bekvämare.
Man har bara en ringmuskel!

Det är säkert en perfekt/rolig hoj.
Men ska man vara 2 så är nog yama lite bekvämare.
Man har bara en ringmuskel!

Jag skjutsar en del på min och det går alldeles utmärkt. Ingen har klagat på att det är obekvämt. 11mil har jag skjutsat som längst i ett sträck och det gick bra. MEN om vi ska prata bekvämlighet och liknande så vinner Yaman alla dagar i veckan. Sen finns det andra saker som kanske inte finns i den hojen som KTM har. Vad jag vill säga är bara att jag inte tycker man ska byta bort KTM rakt av om det bara beror på att hojen är "obekväm". Den har nämligen ett oförtjänt dåligt rykte på den där biten.

Bara mina tankar!

//Magnus

jag ska köpa mig en ktm 950 snart så om du vill köpa en tt600 som kommer vara helt ny servad och bara gått 1500mil så kan du köpa den för 30000kr av mej ;)
den är litte coolare en xten men lika bra att sjutsa med och samma servis intervaller ;)

vad jag anser så är xt660 en bra svenson maskin, den är inget extrem men i sin tur har den bra servis intervaller och så väger den ganska mycket, men efekten går att fixa :) man kan bytta till en ny ljudämpare, sågar upp luftburken och mappar om den ;)

Och vips så har hojen kostat dig som tex en BMW F650GS, KTM eller flera andra vettiga alternativ!

ja men nu vad det inte det vi pratade om ;) nu var det ju att han skulle köpa en xt som är en bra maskin om litte slö så när man börjar villja ha mer efekt så kan man göra det ;)

Jag har provkört en XT660X. Tycker den vibrerar rätt så mycket, 640 är värre med vibrationer (har ägt en 640 i ett år), men XT660X är inget man köper om man inte vill ha vibrationer. Den vibrerar i alla fall minst lika mycket som en 690.
Sen så tycker jag bromsarna var urkass och framgafflen är ju inte den bästa (eller så himla snygg tycker jag). Men å andra sidan så är det en billig hoj, som man får mycket för pengarna. Driftsäker är den alla gånger, och leka kan man göra med alla hojjar. Men den går bara upp på gas i 1:an i orginalutförande i alla fall.

:banana

Jag har provkört en XT660X. Tycker den vibrerar rätt så mycket, 640 är värre med vibrationer (har ägt en 640 i ett år), men XT660X är inget man köper om man inte vill ha vibrationer. Den vibrerar i alla fall minst lika mycket som en 690.
Sen så tycker jag bromsarna var urkass och framgafflen är ju inte den bästa (eller så himla snygg tycker jag). Men å andra sidan så är det en billig hoj, som man får mycket för pengarna. Driftsäker är den alla gånger, och leka kan man göra med alla hojjar. Men den går bara upp på gas i 1:an i orginalutförande i alla fall.

:banana

Det är en sådan jag ska ha.
Är en Stig-Helmer som ska ha en två hjulig volvo som tar mig ut i skog och mark på soliga söndagar!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT