Behöver tips på sport 600:or och regnummer! (kolla försäkringspriser)

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Hmm, ja då ska man så sakteliga börja leta hoj då...

Jag önskar mig nu en massa regnummer på olika sport 600:or, årsmodell typ 99-01 eller prisklass 45-55kkr. Vill i första hand ha tag på regnummer till tidiga R6:or.

Varför jag vill ha regnummer är naturligtvis för att jag vill kolla upp hur mkt som skiljer hojarna åt i försäkringskostnader.

Så ni som har en sådan hoj och vill hjälpa till genom att dela med er av erat regnummer, svara gärna här eller skicka ett PM.. :)

(och ja, jag vet att man kan ringa runt till mc-butiker och fråga efter regnummer, men det här sättet är betydligt lättare ;))

Skickat...
skoteridioten skrev:
Hmm, ja då ska man så sakteliga börja leta hoj då...

Jag önskar mig nu en massa regnummer på olika sport 600:or, årsmodell typ 99-01 eller prisklass 45-55kkr. Vill i första hand ha tag på regnummer till tidiga R6:or.

Varför jag vill ha regnummer är naturligtvis för att jag vill kolla upp hur mkt som skiljer hojarna åt i försäkringskostnader.

Så ni som har en sådan hoj och vill hjälpa till genom att dela med er av erat regnummer, svara gärna här eller skicka ett PM.. :)

(och ja, jag vet att man kan ringa runt till mc-butiker och fråga efter regnummer, men det här sättet är betydligt lättare ;))

Har nyss pratat med Dalarnas försäkringsbolag (länsförsäkringar).
Bad om att få veta den billigaste premien och jag ville ha helförsäkrat, vilket enligt de var en årsförsäkring.
Jag tog tre stycken olika hojar för att se lite skillnader i priser...skriver även vad de hojarna som jag kollade på hojarna kostar i inköp.
Om ni undrar så är jag född 83, bor ett par mil utanför Falun och har ej haft a-kort tidigare.

Suzuki GSX-R600 -01
59000:-

48900:- / 4200:- månaden

Yamaha YZF-R6 -00
55000:-

30580:- / 2625:- mån

Honda CBR 600F -97
45000:-

6700:- / 582:- mån

Ska man skratta eller gråta? :brinnerup

Född -83...

Varför helförsäkring på en 5-8 år gammal mc? :va

Speciellt R6:an, dräller ju av reservdelar till R1/R6...

Eller... :)

Espen skrev:
Född -83...

Varför helförsäkring på en 5-8 år gammal mc? :va

Speciellt R6:an, dräller ju av reservdelar till R1/R6...

Eller... :)

Bra fråga, jag vet knappt vad som skiljer hel och halv åt. Tyckte att det var intressant att kolla hel bara.. :)

skoteridioten skrev:
Bra fråga, jag vet knappt vad som skiljer hel och halv åt. Tyckte att det var intressant att kolla hel bara.. :)

Om du känner att stöldrisken är liten så rekomenderar jag dig att teckna trafikförsäkring. :tummenupp

Halv, så har du den stöldförsäkrad också, men självrisken brukar vara ganska saftig! :huvet

Mvh

Espen skrev:
Om du känner att stöldrisken är liten så rekomenderar jag dig att teckna trafikförsäkring. :tummenupp

Halv, så har du den stöldförsäkrad också, men självrisken brukar vara ganska saftig! :huvet

Mvh

Om man inte har godkända lås ja, men då får man väl skylla sig själv :huvet
Det e ju billigare med ett lås för 800:- än en självrisk på 8000:- :rolleyes:

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...