behöver tips på romantisk middag!

grömpa

lightdesiger
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Harley bygge
hade tänkt bjuda en tjej på middag i helgen.
någon som har förslag på en romantisk rätt?
inte vitt vin och räkor, har redan gjort det :banana
sen om ni vet nån film så är även det av intresse.
behöver hjälp! tack på förhand :)

Vad är det för fel på vitt vin och räkor? :D

Oxfile brukar ju vara en höjdare....lite potatisgratäng till om du inte ska vara så avancerad....

Sedan funkar Good Will Hunting alltid som romantisk avslutning....

lycka till....

(du kanske ska lyssna mer på vad tjejerna på forumet säger.... :öl )

Det beror ju lite på vad det är för typ av tjej. Men var dig själv.
Sväng ihop en maträtt du vet du kan laga till bra. Lite gott vin kanske.
Film kan du ju hoppa. Gå direkt på efterätten istället :brynad

I lördags gjordes en klockren hemmameckad Moussaka och det dracks vitt vin (det enda billiga som fanns hemma). Käkade glass ur paketen och avslutade kvällen med en dusch för att sedan kolla på filmen dirty dancing. Romantiskt? Tja, i casa de la henke iallafall!

:tungan

Två kycklingfileer, en sån där burk med kryddost (typ philadelphia) och sen potatis.
Snitta kycklingen, fyll dem med osten, krydda med lite örter (färsk timjan mm, det luktar gott i hela köket då också) och sen lägger du dem i folie. 200grader i ugnen tills de verkar klara (30m?).
Men innan detta så har du skalat potatisen och klyftat den. Släng det på en ugnsplåt med bakplåtspapper på och sen häller du olja över dem. Salta och släng på örterna här med. In med dem i ugnen samtidigt som kycklingen, potatisen överst.
Sen slänger du ihop en passande sås (på påse såklart!) som du gillar, det funkar med de flesta kycklingsåserna. Gorgonzola-såsen passar riktigt bra.
Sen gör du en vanlig grönsallad med hemmagjord dressing (olja, vinäger, salt, peppar och salladskrydda).
Hur gott som helst och simpelt att göra då det mesta står i ugnen och under tiden dukar man fram och gör sallad mm.

Gör nåt som du är riktigt bra på. :)
En simpel pastasås kan öppna många dörrar om den är extremt god jämfört med en halvtaskig jättedyr biff.

Glöm inte att forska lite i vad hon gillar och inte gillar/är allergisk mot.

hållundan skrev:
I lördags gjordes en klockren hemmameckad Moussaka och det dracks vitt vin (det enda billiga som fanns hemma). Käkade glass ur paketen och avslutade kvällen med en dusch för att sedan kolla på filmen dirty dancing. Romantiskt? Tja, i casa de la henke iallafall!

:tungan

Haru gått o skaffat dig ett fruntimmer eller?

Annars hoppas jag du har en ursäkt för att du kollade på Dirrty Dancing. Är man singel är det Dirrty Harry som gäller juh. :fakta

Trodde att inlägget var från förra veckan. sorry.
men du får skriva hur det går iaf! :tummenupp

jag fick en middag i Venedig som var sa god att jag nastan storknade. Det later inte gott da man berattar det men fasen vad gott det VAR.

Stek upp kycklig filleer i sma tarningar och salta o peppra dessa.
Ta zuccini (skar i halva tunna mynt) morotter, lok, vitlok, tomater (och ev paprika om du vill ha det, dock inte gron) (urkarnade, helst plommontomater) och strimla fint och stek i olja (jungfru oliv), tillsatt salt och curry (en gnutta av curry, inte stark) lat steka med gronsakerna sa att smaken frisatts. Slang i kycklingen nu och lat steka ett par min.

Tillsatt antingen hackade tomater pa burk eller passata sa att det blir en tjock sas (alltsa inte for mycket av tomat hacket/blasket) tillsatt aven tomatpuree sa det blir riktigt god tomat smak, lat puttra ihop ett par minuter. Tillsatt creme fraische sa att sasen blir orange rod, ror och ta av varmen. Koka spagetti och da denna e fardig, lat vattnet rinna av ordentigt och tillsatt sasen och ror om sa att allt tacks ordentligt. Det ar kalas gott.

Prov gor den innan sa du vet om du far till det ratt med sasen och kryddorna. Servera med ol eller vin och en smarrig sallad plus vitloks brod mums (ni kommer lukta vitlok bada tva anda haha)

Ps du kan ju byta ut kycklingen mot kottbullar eller frikadeller (som e latta att gora sjalv) for en schysst "Lady o Lufsen effekt" :tummenupp

Last edited by a moderator:
Meny på Sibylla och kommentera hur fina brösten är.

Har du en jävla tur så får du till det (man måste satsa för att vinna),
men du får med största sannolikhet sitta på sporthoj.com hela kvällen
:tummenupp utmärkt :)

Det spelar ingen roll vad det blir för mat, bara hon ser att du ansträngt dig! Min sambo lagade mat till första videokvällen vi hade, han gjorde någon vegitarisk pastasås, jag avskyr grönsaker! Men tydligen så blev jag ganska impad ändå, för jag är fortfarande kvar... :kär

funderar på att laga våran nationalrätt: palt med stekt fläsk :yoparty
gärna fler tips :)
kommer att redovisa kvällen på fredagnatt och jag har otur och lördag förmiddag om det går min väg :tungan

UrbanTiger skrev:
P-rulle, en pittsa och 1,5 liter Coca Cola blir väl en romantisk middag med sig själv. Hälften så dyrt och dubbelt så roligt :banana

tror jag kör på detta :tummenupp
kan inte du lära mig hur man blir sådär romantisk? :rolleyes:

UrbanTiger the lovedoctor :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...