Behöver tips ang. 21"

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Nu är det så att jag i stället för att sälja o köpa grushoj igen beslutat mig för att göra om min 660 till grussmiskare :banana
Vet att några har 21" på sina och jag undrar vad som behövs med distanser osv....... Hur är det med husafälgar? Passar de möjligen rakt av?

Från 03 och frammåt så fick Husa och KTM en grövre framaxel. Det finns distanser om du köper äldre än 03. Men annars är det bara att handla.

Hmmmm oki. Jag har ju en -04:a så hittar jag fälgar från 03:e o nyare så är de bara att sätta dit?
Behvös inga distanser?

Om du har en -04 så måste du flytta ut bromsoket (och skivan) för att ekrarna inte ska ta i oket. Vad jag har förstått så var det lite enklare på -03:orna. Oket är lite annorlunda på -04:an. Jag fräste bort 6,5 mm på "fästörnonen" på oket och gjorde distanser till skivan. När jag kör med 17" så har jag distanser mellan oket och gaffeln. Du måste även flytta givaren till hastighetmätaren annars tar den i bromsskivan. Det blir jävligt tight mellan skiva och gaffel så du kan även behöva karva lite på gaffelbensskyddet. Det är lite pyssel att få till det men det går.
Ett lättare alternativ är att flytta framhjulet åt höger men jag tror inte det blir så bra för styrgeometrin.

/Lengis

Lengis skrev:
Om du har en -04 så måste du flytta ut bromsoket (och skivan) för att ekrarna inte ska ta i oket. Vad jag har förstått så var det lite enklare på -03:orna. Oket är lite annorlunda på -04:an. Jag fräste bort 6,5 mm på "fästörnonen" på oket och gjorde distanser till skivan. När jag kör med 17" så har jag distanser mellan oket och gaffeln. Du måste även flytta givaren till hastighetmätaren annars tar den i bromsskivan. Det blir jävligt tight mellan skiva och gaffel så du kan även behöva karva lite på gaffelbensskyddet. Det är lite pyssel att få till det men det går.
Ett lättare alternativ är att flytta framhjulet åt höger men jag tror inte det blir så bra för styrgeometrin.

/Lengis
Lättast är väl att köpa en riktig endurobroms.... Av mig t.ex... 3000:- för ok, pump, slang & skiva. Bara att skruva fast utan strul.

Å fan!
Varför är det så korkat gjort att just 660n ser annorlunda ut ??

Lengis skrev:

/Lengis

Jag har flyttat mitt framhjul lite åt höger på Husan och det märks inte ett dugg, kanske om man ska åka på en uppspänd lina men sånt tro jag inte Marals76 har tänkt sig :)

Back