Behöver snabbt svar: Skillnad på GP500 samt Double Bubble glas

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hepp. Skall köpa ett nytt kåpglas till hojen.
Tänkte beställa lite saker från BikeDesign och de kör Double Bubble. Någon som har erfarenhet av dessa? Passform osv? Vad skiljer ett DB med ett GP500-glas?

Behöver svar snabbt.

/Freppa
 
GP500-glasen är avsedda för rejsing, och är därmed tunna som fan. Du ska ju mest posera, så kolla hur bikedesigns glas är beskaffade.
 
GP500 ÄR snyggast och coolast. De är, precis som Mattias säger, rejsiga. Rejsigt är bra.
 
Man kan inte besiktiga med GP500. (om de är petiga...)

Bild på den tunna kanten.

IMG_0012.jpg



Jag är nöjd med mitt. :)
 
PutteLiten skrev:
Man kan inte besiktiga med GP500. (om de är petiga...)

Bild på den tunna kanten.

IMG_0012.jpg



Jag är nöjd med mitt. :)
Bara att klämma dit en list på minst 3 mm så klarar den SBP
 
GSXR1100R el nån annan:

Tips på list tack!
Räcker det om man delar på en typ liten gummislang och trycker över??

/Lännström
 
Det räcker säkert. Eller så köper man färdig kantlist. Kostar en spottstyver och sitter kvar utan att blåsa bort på väg till SBP! :D
 
Iceman1975 skrev:
GSXR1100R el nån annan:

Tips på list tack!
Räcker det om man delar på en typ liten gummislang och trycker över??

/Lännström

Jag satte eltejp på min o den gick igenom! :)
 
Goodstuff skrev:
Nu har du tappat mig någonstans på vägen....

Du får inse att det inte blir så lätt för McUr i de här lägena. Om jag säger att Gubbstuff är dum så kan du kontra med "vänta bara till sommare så ska du få se på köra...." ch så har vi lite sådär gemytlig gemenskap. Vad ska McUr säga? "Vänta bara tills jag visar vart skåpet ska stå... eller berättar vad klockan är i alla fall.
 
Chrille skrev:
Du får inse att det inte blir så lätt för McUr i de här lägena. Om jag säger att Gubbstuff är dum så kan du kontra med "vänta bara till sommare så ska du få se på köra...." ch så har vi lite sådär gemytlig gemenskap. Vad ska McUr säga? "Vänta bara tills jag visar vart skåpet ska stå... eller berättar vad klockan är i alla fall.

09:50:00. Pip.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top