Behöver snabbt svar - Honda RS 250 R

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ska till Clas Ohlson om en halvtimme och behöver snabbt svar på två frågor. Vilka mått har:

1. Den stora/centrerade muttern på den övre gaffelkronan?
2. Den stora/centrerade muttern i bakhjulet (enkelsving)?

Nyteknik skrev:
Ska till Clas Ohlson om en halvtimme och behöver snabbt svar på två frågor. Vilka mått har:

1. Den stora/centrerade muttern på den övre gaffelkronan?
2. Den stora/centrerade muttern i bakhjulet (enkelsving)?

Tjena!

Hjulmuttern är 36 mm
Drevmuttern är 46 mm
Muttern på gaffelkronan är 41 mm
MVh
Roffe

Nyteknik skrev:
Nu är jag inte med riktigt. Jag menar den mutter man behöver lossa för att få loss bakhjulet.

Jo jag skrev ju att den är 36mm
Den andra sidan var bara överkurs.......
Beklagar förvirringen.
MVH
Roffe

Sådärja, inköpt. Men Clas Ohlson är inte mycket att ha för den som behöver lite udda grejer. Deras största hylsa är 32 mm. Inte heller Mekonomen hade större än 32 mm. Swedol lokaliserades och där fanns både 36, 41 och 46 mm. Väntar bara på ett specialverktyg som ska komma med posten, sedan kommer pärlan vara helt upplöst i sina beståndsdelar. Ska bli intressant att se om jag får ihop den igen...

Goodstuff skrev:
Det är den bästa delen av mekandet.
Vad ska du göra med hojen förutom lackering?
Inte mycket egentligen. Göra rent, byta ut enstaka slitna smådelar, nya lager i svingen, hänga på en ny kedja. Tänkte inte ens byta kolvar utan börja säsongen med de befintliga och sätta i nya inför första tävlingen.

Räknar med att få en uppsättning skruvar över när jag är klar...

Nyteknik skrev:
...Men Clas Ohlson är inte mycket att ha för den som behöver lite udda grejer...Inte heller Mekonomen...
Säg efter mig: Be, i, ell, te, e, em, a.

B I L T E M A

Sådärja.

Teddy skrev:
Säg efter mig: Be, i, ell, te, e, em, a.

B I L T E M A

Sådärja.
Biltema är suveränt men ligger tyvärr för långt bort. Varför finns inget norr om Stockholm?! Det är ungefär lika långt till Norsborg som Haninge: 4 mil. Till Clas Ohlson, Swedol, OK och Mekonomen är det ca 1 mil.

Nyteknik skrev:
Biltema är suveränt men ligger tyvärr för långt bort. Varför finns inget norr om Stockholm?! Det är ungefär lika långt till Norsborg som Haninge: 4 mil. Till Clas Ohlson, Swedol, OK och Mekonomen är det ca 1 mil.

Biltema finns i Uppsala direkt vid infarten..
Men det kanske är Lappland för vissa......... :hihi
/R

*/ ?>
Back