Tjena!
Ska iväg och eventuellt köpa en Honda XR 650 R -00 imorron. Behöver därför lite snabba tips på vad man ska vara uppmärksam på. Samtliga lager ska ryckas och slitas i. Likaså länkaget i bakänden. Men vad mera ska man vara aktsam på??? Hojen har gott 1500mil...en sanning med modifikation misstänker jag i och med att det är 12 ägare på den.
Komp. osv... kan man göra en bedömning på något sätt hur pass bra skick det mekaniska är i?
Har inte kört någon -00:a förut och har därför ingen referens om hur växellådan är på dem... ska den vara så den "skjuter" i växlarna...eller får man med halvvåld lirka i dem?...Allt mottages tacksamt.
Som sagt var... dyra saker som är drygt att åka på... ge mig lite tips och råd inför provkörning/köpbesiktningen imorron!
Tack på förhand!
//KaliZ
Edit:
Har läst trådarna på forumet. Enda problemet verkar vara att kicken kan lossna... är det verkligen inget mera att kika efter?
Likaså, hur skrämmande är miltalet i förhållande till antalet ägare eg?
Ska iväg och eventuellt köpa en Honda XR 650 R -00 imorron. Behöver därför lite snabba tips på vad man ska vara uppmärksam på. Samtliga lager ska ryckas och slitas i. Likaså länkaget i bakänden. Men vad mera ska man vara aktsam på??? Hojen har gott 1500mil...en sanning med modifikation misstänker jag i och med att det är 12 ägare på den.
Komp. osv... kan man göra en bedömning på något sätt hur pass bra skick det mekaniska är i?
Har inte kört någon -00:a förut och har därför ingen referens om hur växellådan är på dem... ska den vara så den "skjuter" i växlarna...eller får man med halvvåld lirka i dem?...Allt mottages tacksamt.

Som sagt var... dyra saker som är drygt att åka på... ge mig lite tips och råd inför provkörning/köpbesiktningen imorron!
Tack på förhand!
//KaliZ
Edit:
Har läst trådarna på forumet. Enda problemet verkar vara att kicken kan lossna... är det verkligen inget mera att kika efter?

Likaså, hur skrämmande är miltalet i förhållande till antalet ägare eg?
Last edited: