behöver snabb hjälp ang cagiva

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
hjälp ang cagiva

Hej ! Har en ny cagiva raptor på gång för 63000 ( se blocket ) det är nordbecks i ödåkra som säljer . Kruxet är att herr Nordbeck säljer den som privatperson och han påstår att garantiärenden fixas av mvaugusta importören i Sverige. Hmm kan tänka mig att det blir problem om det skulle bli nåt fel på bågen ...... vad tycker ni ska jag slå till ? det är ju ett löjligt bra pris. mvh Peter ps läste om en raptor som gav 115 bakhjulshästar med slipon plus mappad insprutning låter ju trevligt eller ?

Last edited:
hbgpeter skrev:
Hej ! Har en ny cagiva raptor på gång för 63000 ( se blocket ) det är nordbecks i ödåkra som säljer . Kruxet är att herr Nordbeck säljer den som privatperson och han påstår att garantiärenden fixas av mvaugusta importören i Sverige. Hmm kan tänka mig att det blir problem om det skulle bli nåt fel på bågen ...... vad tycker ni ska jag slå till ? det är ju ett löjligt bra pris. mvh Peter ps läste om en raptor som gav 129 bakhjulshästar med slipon plus mappad insprutning låter ju trevligt eller ?

KÖP :tummenupp

Måste bara berätta vad jag var med om för två somrar sedan.
Har en vän som då hade en Raptor 1000. Själv körde jag Monster.
Vi bytte hojar ett tag och jag fann mig snabbt till rätta på Raptorn. Förtroendeingivande chassie och trevlig motor.
Efter en kurvorgie kom vi ut på en riktigt lång raksträcka med god sikt åt alla håll & kanter.

Jag kom väl upp i ca: 210-220 km/h när en slang från oljekylaren lossnar. Resultatet var förutom det stora rökmolnet
också en hoj där varje kvadratmillimeter var täckt av olja.
Hade detta hänt på ett kurvigare parti hade det inte funnits en chans att rädda situationen.
Båda däcken var indränkta i olja.

Fick känslan av att det hade med varvtalet att göra, trycket blev för högt. Jag körde inte mot varvstoppet.
Detta åtgärdades enkelt genom en "najjning" av låsbulten á la RR.
Något man bör göra på alla motorer men kanske speciellt TL/SV-motorerna!?

/ Johan

Last edited:
Ring importören o fråga!
Kul hoj för lite pengar. Den har väldigt låg sitthöjd så den lämpar sig väldigt bra för folk som inte är riktigt fullvuxna :hihi

När jag hade en Raptor för några år sedan fanns ingen importör i Sverige. Köpte min hoj på Stibix i Borås som oxå skulle stå för eventuella garantiärenden. Tack o lov så hände inget allvarligt med hojen, för sämre service har jag aldrig vatt med om.

tja e de tl1000 motorn så går de väl o skrämma upp den till runt 130 iaf, jäkligt snygg hoj :yoparty

men cagiva v-raptor e ännu coolare :tungan

hbgpeter skrev:
Hej ! Har en ny cagiva raptor på gång för 63000 ( se blocket ) det är nordbecks i ödåkra som säljer . Kruxet är att herr Nordbeck säljer den som privatperson och han påstår att garantiärenden fixas av mvaugusta importören i Sverige. Hmm kan tänka mig att det blir problem om det skulle bli nåt fel på bågen ...... vad tycker ni ska jag slå till ? det är ju ett löjligt bra pris. mvh Peter ps läste om en raptor som gav 129 bakhjulshästar med slipon plus mappad insprutning låter ju trevligt eller ?

Meh!Den blev jag ju sugen på!Fy skäms!! :lol

Nejdå,alldeles för långt borta för mig,sen så lär jag iaf vänta till CSN plundrat klart i min spargris.
Du får ringa och höra med dom som tar in Mv i Sverige så får du väl svar på frågan,helt enkelt. Kul hoj,men var beredd på att händer det ngt så kan det dröja lite innan reservdelar kommer fram.
Men priset är mer än ok,bara du är beredd på att ha lite tålamod om det skulle behöva fixas ngt.
Köp den du och hoppas på en trevlig sommar.
Annars har Mc-kompaniet V-raptor,t.o.m en x-raptor.Kolfiber m.m.....
Men jag vet inte om jag ska hata eller gilla den....

Snorfen skrev:

Den är riktigt go i verkligheten faktiskt, för att vara en naken hoj. Såg den när jag var där i onsdags. Inte fel alls!

Snorfen skrev:

:drool :drool :drool :wiggle

HumAnyt skrev:
Den är riktigt go i verkligheten faktiskt, för att vara en naken hoj. Såg den när jag var där i onsdags. Inte fel alls!

Ja,kanske man ändrar sig om man får se den IRL.Annars kanske det är bara att skruva av snorkeln fram och dit med en stor fin lampa.
Verkar klart prisvärd iaf,V-raptorn var ju ngr tusen dyrare än den vanliga.
Men x-raptorn vete tusan vad dom vill ha för,törs inte tänka på det...*S*
Dom fixar ju hemleverans så........kanske det står en V-Raptor här i sommar!! :tungan

Last edited:
Tack för alla svar men jag har inte blivit klokare... Var och tittade på den fin som attan men det är ju detta med garanti tror jag har en lösning köpa den sen lägga en 30 papp på trim då försvinner ju ändå garantin he he . Nej det blir nog affär ändå 63 papp för en flong ny båge är ju hyfsat trots allt . mvh p

Glömde berätta att där stod en ny xtra raptor för 67000... om nån är sugen

Last edited:
Såja på torsdag ska pärlan hämtas . Jag har redan börjat leta slipon (leo vince) har inte fått regnr än så jag vet ej vad försäkringen kostar men då jag är en gubbe så blir det nog hyfsat billigt . mvh Peter

Last edited:
Grattis!
Tror du säkert blir nöjd. Själv får man se hur man gör lite senare i vår,en v-raptor kan vara ett alternativ men först ska CSN plundra bank-kontot.
Så vill det sig illa så blir det väl en lätt beg.Puch Maxi när allt är klart... :tungan
Annars får man åka med min gamla Suzuki ett år till.
Men köper jag ngt så blir det säkert italienskt iaf....

Idag ska pärlan hämtas ska bli svinkul . Har kört båge sedan 84 men aldrig köpt en helt ny så det var på tiden . Den var billig att försäkra 2600 halv helår så det blir kulor över till trim , redan beställt gpr slipon sedan tar jag gärna emot tips om mappning av insprut luftburksmoddning osv . Blir det bra bonus från jobbet i år så köps det kanske kammar bigbore kolvar och annat godis ( stora ingrepp kanske får vänta tills vintern då vissa verkstäder får mer tid över plus att det blir billigare ) Letar man lite på nätet hittar man mycket grejor till raptorn redan blivit sugen på waveskivor ,styrdämpare och priserna är helt ok

Last edited:
Hej igen nu har jag kört raptorn ca 10 mil så här kommer en minirecension . Motorn är riktigt fin , bra bottendrag och mellanregister kan inte uttala mig om toppeffekten än då jag inte velat varva ordentligt än (ny motor och kasst väglag ) Tycker nog att den är lite starkare än min gamla firestorm som hade 106 bakhjulshästar (kan vara placebo ) Chassit känns ganska neutralt hade lite fladder men det försvann med rätt däcktryck . Bromsarna var riktigt kassa dom första milen men dom blir bättre hela tiden dock är dom ej i R klass . Hoppas jag får mina slipon snart så jag kan börja med mappning osv ska bli intressant och se hur många kusar det går att få ur den. mvh peter

Last edited:
trådlyft

Så efter många förseningar osv är bågen försedd med gpr halvsystem, bmc luftfilter och powercommander .
Det blev 15 extra hästar till bakhjulet . Sen blev cyklen ca 10 kg lättare och det märks . Nu ska ett snyggare styre och backspeglar inhandlas ( tips mottages tacksamt ) sen blir det nog en matrix styrdämpare ochså . Bara synd att man inte har tid att köra då jag har tre ungar och den äldsta bara är fem år ....... mvh p
ps vill passa på att berömma Yamahacenter i Helsingborg då dom har varit jävligt schyssta ( fick bra rabatter på grejorna pga förseningar som igentligen inte var deras fel ) Sen fixade dom även en mappningstid fast det var lång kö
Chefen själv fick montera och mappa ...

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back