Behöver Sido / sadelväska Stockholm

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Hoj
MT09 -SP
Hej!

Ska köra iväg till Norge den 1 Aug och behöver sidoväskor utan fästen för hojen.
Ett sådan som säljs på biltema för 650kr. Vill däremot helst inte köpa den för
att den ska användas i fem dagar och sen har jag ingen nytta utav den.
Har någon en begangnat den vill sälja eller låna ut för en slant under fem dagar :)?

Jag bor i Stockholm :)

Biltemas packrulle är beprövad av undertecknad annars, kostar mindre och rymmer skapligt mycket. Medföljande remmar är dock i kortaste laget om välfylld rulle.

Biltemas packrulle är beprövad av undertecknad annars, kostar mindre och rymmer skapligt mycket. Medföljande remmar är dock i kortaste laget om välfylld rulle.

Tack, ska kolla på den imorn då, viktigt att den ska gå att sätta bekvämt under passagerarn då jag ska köra med flickvännen i 2000 km :smasha

Tack, ska kolla på den imorn då, viktigt att den ska gå att sätta bekvämt under passagerarn då jag ska köra med flickvännen i 2000 km :smasha

Köp nåt med lite stadga i! Nöj dig med lite mindre volym i stadigare väskor. Biltemas är för stora, sladdriga och rätt vad det är har du en svart smet på avgaset och bannar din dumsnålhet. Givi, Dainese och oxford har lite ovala väskor med bra stadga som lämpar sig bättre för hojar med lite mer uppdraget avgas. Finns säkert fler. Kanske bända till ett stag/båge från fotpinne till bakram så de inte fladdrar som måsvingar.

Har kört med och lånat ut mina gamla vanessaväskor med grälla stripes i ett antal konstellationer. Önskar bara de hade lite fler fästpunkter.

Låt inte mediokra packmöjligheter spoliera upplevelsen!

Man vill ju inte packa helt fullt heller för packningen växer hela tiden. Alternativt tar man med fillingar och strumpor man kan kasta efterhand. Packa i vattentåliga påsar och rulla ihop allt som går så får du med mer. Min poäng är att eftersom man inte vill packa fullt vill det till att väskorna har inbyggd stadga. Det har inte biltemas.

Edit;

Skaffa inte toppbox, (om du nu ska tura på t ex fz 1), eftersom du snabbt kommer att se fördelarna med den som helt oumbärliga. Dessutom kommer passagerraren gilla ha den där utom kanske vid på/avsittning. Dottern och jag klarade oss med 46 liter toppbox och en pyttig tankväska under en vecka. Sovsäckar, små kuddar och allt övrigt, bodde i hyttor, inte tält.

Last edited:
Såg bara nu ditt inlägg :).

Tack för dina tips. Biltemas sidoväskor funkade utmärkt, storleksmässigt och passformen var bra, dom satt även stadigt och bra på hojen. Jag har nu kört med toppboxen hela våren och sommaren ( 1200 mil hittils ) och kommer bara att ta av den innan en bandag :). Kör mycket också med mc elever och då behöver man alltid någonstans att lägga regnkläder och annat extra som man vill ha med sig.

Vad är det du inte gillar med toppboxar?

Vad är det du inte gillar med toppboxar?

Utseendet. Inget problem då den sitter bakom mig.

Trodde åsikten att det praktiska väger tyngre än den omständigheten framgick. Jag varnade för att vänja sig vid fördelarna med toppbox eller/och fasta väskor. Borde framgå där att det är en pryl jag värdesätter. Missade väl också att du har toppbox.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra