Behöver råd!!!

Är det sukka twin du vill ha kolla sv:n skit billig att försäkra 7100 hel/hel

Fråga dig själv va vad du skall ha hojen till.

Är det mest glida och se tuff ut på stan, Köra landsväg i snabbtouringtempo, bankörning?
Kör du mest ensam eller med skjuts?

R6:an är ju lätt och smidig och kommer till sin fulla rätt på bana. Funkar att köra sportigt på landsväg med trots att det är en 600.

Skall du brumma i stan så är ju twin lite tuffare och TLR är ju inte en dålig hoj så man kan nog köra riktigt fort med en sådan också.

Gå på din magkänsla :tummenupp

Magnus skrev:
2468762 Fråga dig själv va vad du skall ha hojen till.

Är det mest glida och se tuff ut på stan, Köra landsväg i snabbtouringtempo, bankörning?
Kör du mest ensam eller med skjuts?

R6:an är ju lätt och smidig och kommer till sin fulla rätt på bana. Funkar att köra sportigt på landsväg med trots att det är en 600.

Skall du brumma i stan så är ju twin lite tuffare och TLR är ju inte en dålig hoj så man kan nog köra riktigt fort med en sådan också.

Gå på din magkänsla :tummenupp
Jag säger bara rad fyra (1000) då får du bra bandagar, gatdagar å skjutsdagar och försäkringen är ju samma på tex R6 å R1.

Men håller med Magnus känn efter i magen:)

Det är just det där med magkänslan som är problemet. Har nog blivit ko då jag har två magkänslor.
Kvickheten, ettrigheten och allt annat godis som kommer med R6 har ju gjort den suverän innan när jag jämfört bågar. Naturligtvis hade det ultimata valet varit en R1, men den är helt enkelt för dyr i försäkring.
TLRén gav dock en ny dimension till känslan. Det är ju ett helt annat sätt att köra. Sjävfallet är den klumpigare än R6, den drar mer, har sämre lösningar för stötsämpningen och sedan vissa andra kända tillverkningsfel. Men det finns ju personer som köper dyra Ducati trots detta :D .
Jag kör ju 98% av tiden ensam utan passagerare, vill köra fler bandagar nästa år än jag gjort i år. Glider sällan omkring och bara posör-kör i stan, men gillar skarpt att vara ett gäng kompisar som tar en repa då och då.

Jag blir inte klok på detta, måste nog testa lite R6 igen för att påminna kroppen.
Det är ju :cdevil att man inte har råd med två.
Någon med fler åsikter?

Thunder skrev:
2472132 Det är just det där med magkänslan som är problemet. Har nog blivit ko då jag har två magkänslor.
Kvickheten, ettrigheten och allt annat godis som kommer med R6 har ju gjort den suverän innan när jag jämfört bågar. Naturligtvis hade det ultimata valet varit en R1, men den är helt enkelt för dyr i försäkring.
TLRén gav dock en ny dimension till känslan. Det är ju ett helt annat sätt att köra. Sjävfallet är den klumpigare än R6, den drar mer, har sämre lösningar för stötsämpningen och sedan vissa andra kända tillverkningsfel. Men det finns ju personer som köper dyra Ducati trots detta :D .
Jag kör ju 98% av tiden ensam utan passagerare, vill köra fler bandagar nästa år än jag gjort i år. Glider sällan omkring och bara posör-kör i stan, men gillar skarpt att vara ett gäng kompisar som tar en repa då och då.

Jag blir inte klok på detta, måste nog testa lite R6 igen för att påminna kroppen.
Det är ju :cdevil att man inte har råd med två.
Någon med fler åsikter?
Köp min R1a släng på lampor i vinter kör halv el trafik,hojen är ju perfekt på bana.Pma mej om du vill ha detaljer:)

Efter mycket funderande och många sömnlösa timmar har jag nog bestämt mig. Min kära Kisse får nog stå åtsidan för en TL´R. Ljudet, vridet och känslan var för stark gentemot R6áns hanterbarhet och ettriga beteende. Men det under förutsättning att det finns en för rätt pengar och med rätt utrustning, annars lutar det fortfarande åt en R6.

Nu börjar jakten!:yoparty

Tack för ditt förslag farfar, men R1 tankarna får vänta ytterligare ett tag.

Thunder skrev:
2495088 Efter mycket funderande och många sömnlösa timmar har jag nog bestämt mig. Min kära Kisse får nog stå åtsidan för en TL´R. Ljudet, vridet och känslan var för stark gentemot R6áns hanterbarhet och ettriga beteende. Men det under förutsättning att det finns en för rätt pengar och med rätt utrustning, annars lutar det fortfarande åt en R6.

Nu börjar jakten!:yoparty

Tack för ditt förslag farfar, men R1 tankarna får vänta ytterligare ett tag.

Nice...twinljud..........mmmmmmmmmmmmm:tummenupp

Satan!

Jag fick en ny idé: Superduke?

Är inte det ett alternativ?:va :confused: :va :confused:
Jag har ingen koll på när den kom, vad den kostar (varken i inköp eller i försäkring), hur den går. Helt nollad i frågan. Någon upplyst som kan sprida lite ljus?

Last edited:
Thunder skrev:
2506007 Satan!

Jag fick en ny idé: Superduke?

Är inte det ett alternativ?:va :confused: :va :confused:
Jag har ingen koll på när den kom, vad den kostar (varken i inköp eller i försäkring), hur den går. Helt nollad i frågan. Någon upplyst som kan sprida lite ljus?

Ja föfan...men nu snackar vi "streetfighter"stuk :tummenupp

Men nu snackar vi runt 85-95 pannor för en beg.

Thunder skrev:
2472132Naturligtvis hade det ultimata valet varit en R1, men den är helt enkelt för dyr i försäkring.

Är det ärligt talat direkt stor skillnad i försäkring på R1 o R6? Det var det inte när jag kollade iaf. Skillde max nån hundring i månaden kanske. :confused:

Jag hade nog tänkt efter en extra gång när det gäller en 600:a. Jag testade en hyfsat ny modell av ZX6R för inte så länge sen och det var kul i ca 10 minuter efter man testat lite fartresurser som varit lite svårt med motard. Efter att tidigare ha kört sukkas K5 så kändes denna brutalt slö och hela tiden ligga på runt 10.000 varv för att ha ordentligt med pulver är inte så roligt. T.o.m motarden kändes pigg efter att ha testat en stund :hihi

Det finns väl ett par i gbg som kör superduken, du får kolla ifall du kan provköra :tummenupp

Rasorblade skrev:
2507064 Ja föfan...men nu snackar vi "streetfighter"stuk :tummenupp

Men nu snackar vi runt 85-95 pannor för en beg.

Jo, streetfighterstuket var jag med på. Har ju sett reklamfilmen :yoparty .
Priset såg jag efter lite forskande, lite väl dyrt. Duke II ligger mer i prisklassen, men då väljer jag hellre en ren motard. Och det är ju inte det jag vill ha ännu.

peteR1000 skrev:
2507161 Är det ärligt talat direkt stor skillnad i försäkring på R1 o R6? Det var det inte när jag kollade iaf. Skillde max nån hundring i månaden kanske. :confused:

Jag hade nog tänkt efter en extra gång när det gäller en 600:a. Jag testade en hyfsat ny modell av ZX6R för inte så länge sen och det var kul i ca 10 minuter efter man testat lite fartresurser som varit lite svårt med motard. Efter att tidigare ha kört sukkas K5 så kändes denna brutalt slö och hela tiden ligga på runt 10.000 varv för att ha ordentligt med pulver är inte så roligt. T.o.m motarden kändes pigg efter att ha testat en stund :hihi

Det finns väl ett par i gbg som kör superduken, du får kolla ifall du kan provköra :tummenupp

Försäkringen skiljer tyvärr en hel del. Men jag skall kolla igen, jag kollade premien på farfar´s och den blev hög.
Jag är helt med på att det saknas lite pulver på en 600. Är försäkringspremien inte åt helvet så väljer jag en R1 över allt annat. Men TLRén ligger rätt i försäkring och har gott om drag.
Superduken försvinner nog på det höga inköps priset.:mad:

Last edited:
En R1:a är inte speciellt dyr att försäkra längre, du är ju över 30 år enligt din profil, det är jag med o jag ger 369:-mån/halv på folkskam, t o m billigare än bilen..

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ?????????????????????

Vaf.n? Helt plötsligt har en R1 -00 bara rasat i premie. Vad har hänt?
7405 kronor i halv/helår.:D Inte fyller jag år riktigt ännu, så det kan inte bero på det förrän om några dagar.

Kan någon köpa min kisse nu så jag hinner köpa en R1 detta året!!!!!:Bugar :hojraket

Thunder skrev:
2507330 ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ?????????????????????

Vaf.n? Helt plötsligt har en R1 -00 bara rasat i premie. Vad har hänt?
7405 kronor i halv/helår.:D Inte fyller jag år riktigt ännu, så det kan inte bero på det förrän om några dagar.

Kan någon köpa min kisse nu så jag hinner köpa en R1 detta året!!!!!:Bugar :hojraket

hehe:tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...