Behöver råd och tips - köpa ny dator..

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ska köpa ny dator för ungefär 10 000 - 12 000:- men är inte särskilt kunnig :va

Läste i Pc för Alla nr 3 -04 att den här datorn var överlägsen dom andra i 10 000:- klassen, http://www.riksdata.se/data/prodbig_10226.asp

Men jag vet inte, tycker den verkar ha ganska liten hdd (120gb), klent med minne (512mb), den saknar DVD brännare och dessutom skulle jag helst av allt vilja ha en 17" "tunn" skärm som inte tar så stor plats.

Men jag är som sagt inte så haj på datorer... Går det att hitta en bättre dator för runt 12 000:-?

Tacksam för all hjälp jag kan få :tummenupp

Last edited:
Klurade lite mer här...

Köper man datorn för 10 000:- hos Riksdata som jag länkade till, och sen köper man följande saker hos dataprince.se...

512mb DDR minne á 800:-
160gb HDD á 900:-
NEC DVD±RW 8X ND2500 (utan program) á 1000:-

så får man ju en dator med 280gb HDD, 1024mb DDR ram och DVD brännare för 12700:-

Då är det ju iofs fortfarande den klumpiga 19" skärmen och dessutom kostar det 700:- i frakt så slutsumman blir alltså 13 400:- :rolleyes:

Nån som har ett bättre förslag?

(ganska) dåligt grafikkort om du ska lira spel hela nätterna... Riksdata är ingen bra leverantör dessutom.
Men visst ser det väldigt bra ut för pengarna.

Dataprince är den allra sämsta leverantören - har varit i tidningen flera gånger pga missnöjda kunder. Ägaren är ett psykfall...

Kolla med tricom i uppsala/gävle istället inte alltid billigast men bra att ha att göra med. www.tricom.se

Last edited:
Datorbutiken/JMEData/Komplett är de billigaste nätbutikerna med störst sortiment. Jag har god erfarenhet av D & K, har inte själv provat J.

Kolla på datorbutikens färdiga paket, finns nog säkert nått som passar.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back