Behöver råd och tips angående resa till Danmark

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Jag och killen ska bila ner till köpenhamn om några veckor...
Har några frågor angående var man ska gå och sådant...

Nattklubbar? Var finns de och vilken åldersgräns gäller? Killen hinner inte fylla 18 innan vi drar ner så jag vill veta om det finns nattklubbar som släpper in 17-åringar...

Köpa öl och sprit? Var är det billigast... Vill köpa finare whiskey, några lådor vin, en hel del pilsner samt likörer typ baileys, midori, malibu osv osv...
Ska jag handla på båten mellan helsingör-helsingborg? Ska man köpa inne i köpenhamn? Öl och Vin i köpenhamn och sprit på båten? NÄR VAR HUR?!?

Hur mycket får jag ta in? Bryr sig tullen om personbilar? Står polisen med våg och kollar bilens vikt?

Boende? Billigast på vandrarhem i malmö/helsingborg eller i danmark?

Burre skrev:
Killen hinner inte fylla 18 innan vi drar ner så jag vill veta om det finns nattklubbar som släpper in 17-åringar...

åp åp åp....barnarov?
:rolleyes:
*retas*

///P

Burre skrev:
Hur mycket får jag ta in? Bryr sig tullen om personbilar? Står polisen med våg och kollar bilens vikt?

Boende? Billigast på vandrarhem i malmö/helsingborg eller i danmark?

Du får ta in 3 liter vin, några plattor bärs och nån flaska sprit, polisen/tullen har en våg som alla får köra på när man kommer ut från båten (ja de frågar registreringsbevis för maxlast osv), sen kollar de legg så att alla i bilen är 20 om folk köpt massa sprit såvitt det inte är barnfamiljer. Er resa är dömt att misslyckas :ajjabajja

:rolleyes:

spritköpet har du säkert hundra affärer i köpenhamn och en hel hög i helsingör att välja på... kolla runt lite ofta är en billagre på nått o dyrare på nått annat! båten är oftast dyrare än i land...

Pubbar o klubbar brukar inte vara något problem om man är under 18.. finns alltid nån ahn kommer in på, vet dock ingen speciel ...vandrarhem e nog billigare o sverige me tanke på DKR/SEK..

ska du åka via helsingborg är tullen nog inget problem.. har iof oftast åkt utan bil över men jag har inte sätt en tull kille på 3-4år och då är jag över minst en gång i månaden!

Jo... åldersgränsen är 20 på att ta in i landet... men om killen är 17 och jag 21 och jag bara tar in en ranson så är det väl min ålder som räknas???

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti