Behöver någon som suttit i fängelse?

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Tjena!
Aningen udda rubrik, jag vet ;) Men jag behöver ha tag i någon som suttit inne, eller rättare sagt "varit i kontakt med svenska kriminalvården."

Anledningen är att jag har en kurs på en utbildning som jag missade ett obligatoriskt moment i, och måste komplettera upp det hela med en intervju angående kriminalvårdens vison "bättre ut"

Så är här någon som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en telefonintervju, skype eller liknande så kan ni ju skicka mig ett PM. Alla kanske inte är så pigga att skriva det i forumet.

Varken era namn, personuppgifter eller liknande kommer att förekomma i något sammanhang. Kommer att vara 100% diskret.

Behöver som sagt bara lite svar på en del frågor. Enligt min kursföreståndare så är kravet att man suttit i fängelse. Tiden och straffet var inte så relevant.

Jag sitter inne allt som oftast, fast jag går hem varje kväll. :D Kolla på flashback. Det finns en tråd där om hur det var att sitta inne. Säkert nån som kan hjälpa till.

Flashback är nog ett bra ställe att leta på efter någon med kriminellt förflutet. Vill minnas att det är en medlem här som varit öppen med att han suttit inne. Kanske kan söka rätt på honom genom att skicka ett diskret PM. Kommer inte på vad han kallar sig, men det kanske någon annan kan skicka ett PM till dig om som har bättre koll.

Kan tyvärr inte vara mer till hjälp. Får man fråga vad det är du utbildar dig till?

Flashback är nog ett bra ställe att leta på efter någon med kriminellt förflutet. Vill minnas att det är en medlem här som varit öppen med att han suttit inne. Kanske kan söka rätt på honom genom att skicka ett diskret PM. Kommer inte på vad han kallar sig, men det kanske någon annan kan skicka ett PM till dig om som har bättre koll.

Kan tyvärr inte vara mer till hjälp. Får man fråga vad det är du utbildar dig till?

Var det inte han med hunden och kanylen i sin avatar?

Finns GARANTERAT fler här. Under de år jag hängt här har jag stött på ett helt gäng.

Lättast är kanske att kontakta Kriminalvården och säga som det är så sätter de dig i kontakt med någon?

Gick en fritidsledarutbildning med kriminalvårds profilering (jävla skämt) Men jag missade en obligatorisk lektion, och nu vill de ja ska komplettera upp det med en intervju.
Hur läraren har tänkt jag ska hitta mitt intervjuobjekt verkar de skita i. Så man får ju fråga runt lite, haha.

Crash Rider brukar ju vilja prata om Sina voltor

Här på forumet? Alltså, jag behöver bara komma i kontakt med någon som suttit kanske nån månad för fortkörning? Brottet spelar ingen roll. Inte så att jag måste ha tag i någon serieskytt eller bankrånare :P

Last edited:
Skriv till Rickard Flinga så kanske du får dig en intervju du sent kommer glömma... Din lärare med för den delen... fast det gäller ju förståss kriminalvården i staterna om nu det har någon betydelse..

http://www.rickflinga.se/

Shit.. verkar lite såvrare än jag trodde att hitta någon som suttit av lite tid.. :(

Skulle just påpeka det här. Att gå till flashback eller sporthoj är väl knappast det smartaste.

Varför inte sporthoj eller FB? Jag behöver bara komma i kontakt med någon som suttit nån månad för något BS. Behöver inte vara någon jätte grej.

Ska dock testa att kontakta KRIS. De bör ju kunna hjälpa mig =)

Last edited:
Shit.. verkar lite såvrare än jag trodde att hitta någon som suttit av lite tid.. :(

Varför inte sporthoj eller FB? Jag behöver bara komma i kontakt med någon som suttit nån månad för något BS. Behöver inte vara någon jätte grej.

Dom e glada för all publicitet så det gör dom säkert. :)

1 år på Kirseberg i Malmö men på fel sida, jag var kriminalvårdare!

För att det är en sämre, krångligare och svårare väg att gå när man egentligen bara kan slå en signal till kris som dessutom har mycket trovärdighet. Så, enklare, snabbare och bättre.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år