Behöver Medänsla

Gjorde samma pryl, nästan, fast med bike. Som ngn sa, bara att bita i det sura. Fick 2 lock böter, sedan 6 mån utan att röra ett fordon(inte så farligt som det låter, ganska nyttigt, man är faktiskt inte SÅ beroende av ett). Därefter en månad till för att fixa b-kort. A-kortet drog ut på tiden pga en massa annat shajt.
 
Trist

3 månader spärrtid och sen får du ta om körkortet? :mattias Det borde du hinna klara av innan säsongen är slut...

Länsstyrelsen brukar inte bry sig om överklaganden, skickar du ett, lär dom bara mysa ännu mer, sadisterna. Kör för helvete inte utan körkort bara. Åk taxi istället. Lär löna sig i längden ifall din "otur" skulle hålla i sig.

Hört talas om Murphys Lag? :hördu
 
Last edited:
Bollox skrev:
3 månader spärrtid och sen får du ta om körkortet? :mattias Det borde du hinna klara av innan säsongen är slut...

Länsstyrelsen brukar inte bry sig om överklaganden, skickar du ett, lär dom bara mysa ännu mer, sadisterna. Kör för helvete inte utan körkort bara. Åk taxi istället. Lär löna sig i längden ifall din "otur" skulle hålla i sig.

Hört talas om Murphys Lag? :hördu

Vilken av dom? Denna :
Everything goes wrong all at once.
eller
Anything that can go wrong will go wrong.
Everything takes longer than you think.
Everything takes longer than it takes.
In nature, nothing is ever right. Therefore, if everything is going right ... something is wrong.
eller kanske...
tror kanske denna passar bäst k:
If there is a possibility of several things going wrong, the one that will cause the most damage will be the one to go wrong
hahaha...

Hare guld


David
 
Last edited:
BigSwede skrev:
Sorry... var litta full igår. Jag jobbar med trygghetslarm åt äldre personer.
Hade fortfarande prövotid det var därför det sved extra... men men shit happens.
Hare guld


När jag blir gammal (vilket jag iofs är, 43 år...) ser jag gärna lite mer seriös service på mitt trygghetslarm :D
 
BigSwede skrev:
E6 på vä till mc mässan... 149,1 knyck...
Om man bortser från prövotiden så låter det inte så farligt - för det var väl på en 110-sträcka? Det bör rendera i en månads indragning, vilket motsvarar den rabatt man vanligen får för att man är beroende av bil i arbetet. Ingen körkortsindragning alltså. Fast risken är att de är alldeles utomordentligt extra kinkiga pga prövotiden. Hoppas det reder sig på bästa sätt.
 
Det kan helt klart vara värt att överklaga beslutet från länstyrelsen. Kontakta en advokat. Jag fick sänkt från 12 mån till 6 mån. Kostade iofs 3k.
 
If there is a possibility of several things going wrong, the one that will cause the most damage will be the one to go wrong


:hihi Just den var det jag tänkte på: Grunden i lagen om alltings jävlighet..

Annars finns det tusentals ju...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top