Behöver MC ramp eller liknade i kväll

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Är det någon som har en mc ramp eller liknande att låna/hyra ut från och med fredag kväll till lördag eftermiddag. Har lånat ett släp med "gallergavlar" men vet inte riktigt hur jag ska få upp hojen.. Funkar det kanske med en bräda...? Kloka synpunkter mottages tacksamt :)

Visst funkar det med bräda, om man är 2 st som puttar upp.

Men ta det försiktigt, du blive ju inte den första som vält sin hoj i backen med en bräda.

Lycka till imorgon:tummenupp

Kolla med Mikael...eller Gottis som han heter här på forumet.

Han har ett riktigt mc-släp med ramp och allt som kanske är ledigt. Schysst pris och desutom är det lägre än ett vanligt släp så du rullar lätt upp hojen själv.:tummenupp

Så slipper du tappa skönheten.:fattartil

körde nyligen hojen på gallersläp. Använda själva metallflärpen baktill som ramp. Blev jävligt brant och SJUUUUKT tungt men det går.. :-) Som föregående talar sa så är det jäkligt lätt att tappa grepp och då är det kört...

Ni som har ramp (Gottis, Mark och Rasorblade), var köpte ni dem? Vill också ha en.

Jag hade nog tagit 2metaren. Det kan bli lite trixigt annars om ett släp eller en skåpbil skulle ha lite högre lasthöjd.

Ah, ok. Trodde alla var två meter. Men här är rätt artikel i så fall.

Så, är det någon som vill ha en ramp för 449 kronor då? :)

Rasorblade har en som är hopfällbar, den verkar vara ännu bättre, försök sno reda på var han köpte den för. Kostar den samma lika skulle jag rekomendera den STARKT! :)

(Just enbart för att den tar massa mindre plats)

Rasorblade har en som är hopfällbar, den verkar vara ännu bättre, försök sno reda på var han köpte den för. Kostar den samma lika skulle jag rekomendera den STARKT! :)

(Just enbart för att den tar massa mindre plats)

Min är från www.kvistbergaprodukter.se. fast min är endast 1,5 meter. Finns självklart i 2m. och 2,5m.
Har ingen aning vad de kostar då jag fick min!
LastSkena.gif

Finns även som teleskopmodell

Last edited:
Ah, ok. Trodde alla var två meter. Men här är rätt artikel i så fall.

Så, är det någon som vill ha en ramp för 449 kronor då? :)

Jag är intresseard av en ramp, men min bil är ganska hög så jag är ute efter en så lång ramp som möjligt.

Min är från www.kvistbergaprodukter.se. fast min är endast 1,5 meter. Finns självklart i 2m. och 2,5m.
Har ingen aning vad de kostar då jag fick min!
LastSkena.gif

Finns även som teleskopmodell

Hittar inte pris någonstans:confused:, en sån ramp på 2,5m skulle annars funka väldigt bra för mig.

Jag är intresseard av en ramp, men min bil är ganska hög så jag är ute efter en så lång ramp som möjligt.

Hittar inte pris någonstans:confused:, en sån ramp på 2,5m skulle annars funka väldigt bra för mig.

Fast två meter är ju ganska långt det också. Testa att lägga en 2 meters bräda mot bilen och med hjälp av ögonmåttet avgör om det skulle duga.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup