Behöver lite photoshop-hjälp hörrni!

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Jag undrar om någon här kan hjälpa mig att fixa dessa fälgar på denna bilen. Jag vet att det blir svårt när fälgen är fotad från sidan men det finns ingen annan vinkel.
Bara man ser ungefär hur det kommer att se ut... Skriv gärna en komentar om fälgen också.

MVH Niklas

Bifogat

• bil.jpg
    bil.jpg
    134.4 KB · Visningar: 106
  • CragarSmoothiebig.jpg
    CragarSmoothiebig.jpg
    26.5 KB · Visningar: 39
Nirre skrev:
Jag undrar om någon här kan hjälpa mig att fixa dessa fälgar på denna bilen. Jag vet att det blir svårt när fälgen är fotad från sidan men det finns ingen annan vinkel.
Bara man ser ungefär hur det kommer att se ut... Skriv gärna en komentar om fälgen också.

MVH Niklas

Utan att kunna fotoshop så kan jag säga att det ser ut som skit.
(moonkapslar hör hemma på glidare, inte muskelbilar)
Dessutom är dom där fälgarna felkonstruerade, du kommer inte att få in någon luft till bromsarna.
IOFS så kanske det sitter trumbroms med kylfläns på sådana där bilar (alá Buick eller streetrod) för dom är ju inte direkt i framkant teknologiskt...

GuW skrev:
Utan att kunna fotoshop så kan jag säga att det ser ut som skit.
(moonkapslar hör hemma på glidare, inte muskelbilar)
Dessutom är dom där fälgarna felkonstruerade, du kommer inte att få in någon luft till bromsarna.
IOFS så kanske det sitter trumbroms med kylfläns på sådana där bilar (alá Buick eller streetrod) för dom är ju inte direkt i framkant teknologiskt...

Skivbroms fram å bak är det. Du menar alltså att de luftintag som finns på dessa fälgar inte släpper in tillräckligt med luft?

// Niklas

Blev lite snabbt.. men såhär bör det se ut :tummenupp

Bifogat

• Så.jpg
    Så.jpg
    109.1 KB · Visningar: 153
Nirre skrev:
Skivbroms fram å bak är det. Du menar alltså att de luftintag som finns på dessa fälgar inte släpper in tillräckligt med luft?

// Niklas

Ambulansen hade problem med kylningen av bromsarna sedan dom hade satt på eftermarknadsfälgar som var för täta, och det här är ju också en stor och tung bil som ska hejdas, lägger man till det det faktum att man kan lockas till inspirerad körning med fordonet i fråga, så visst finns det en viss risk för varmgång.
(och sen så är jag inte lika avog mot amerikanska bilar som jag låter, men några under av modernitet är dom inte, men det kompenserar dom med mer pulver)

Du kan ju inte sätta på bubbla-fälgar på en pizza-glidare :4skrika

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...