Behöver lite kreativ hjälp!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Skulle behöva lite hjälp med att skissa på en dekal/klistermärke som kan komma till användning ganska omgående. Så om ni ändå bara sitter och slöar på jobbet och känner för att släppa loss eran kreativa sida en smula så pm.a mig så berättar jag vad det ska stå etc.
Tack på förhanden!

Kolla med Mattias650 i PBR, han är webdesigner och certifierat äss på att göra snygga saker.

Jag har försökt men det blir inte snyggt, vill få bort allt text runtikring och bara ha själva tribalen

Bifogat

• tribal1.jpg
    tribal1.jpg
    58 KB · Visningar: 192
Gaddning på g? Hör med tatueraren vad de tar för att fixa till det annars... vet att en jag var förbi och kollade hos ritade gratis om han fick lägga det i sin flashbok, tog en trehundra för att man skulle få "ensamrätt". Att snygga upp det där borde inte vara någon större operation.

Om nu det osannolika inträffar att ingen som har halvt handlag med photoshop visar sig inom en kvart. ;)

ft skrev:
Gaddning på g? Hör med tatueraren vad de tar för att fixa till det annars... vet att en jag var förbi och kollade hos ritade gratis om han fick lägga det i sin flashbok, tog en trehundra för att man skulle få "ensamrätt". Att snygga upp det där borde inte vara någon större operation.

Om nu det osannolika inträffar att ingen som har halvt handlag med photoshop visar sig inom en kvart. ;)

Nopp, ingen tatuering på gång. Jag försökte städa bort texten men det blev inte så bra.

Markus skrev:
Det går ju i paint till och med....?

det hade jag velat se...

jaja, men jag har försökt fixa det iaf. hoppas det duger..

Mvh Oskar :banana

Bifogat

• tribal.jpg
    tribal.jpg
    40.7 KB · Visningar: 87
Bikerbitch skrev:
Det går jättebra i photshop också. Om man kan det. Jag är inte så bra så det blev bara fult.

Det bästa vore kanske att göra om den från början i Illustrator, då blir den dessutom skalbar med bibehållen kvalité. Du har ingen större bild på den?

Fixar den i photoshop så länge....

Skalman skrev:
Det bästa vore kanske att göra om den från början i Illustrator

varför?
funkade alldeles utmärkt utan att göra det. tycker jag iaf.

IceY skrev:
varför?
funkade alldeles utmärkt utan att göra det. tycker jag iaf.

Därför att det blir sunkigt när man skriver ut det och/eller försöker skala den. Bilden är 200x286 pixlar, och flamman ca 140x200, vilket med bra upplösning (300dpi används för tryckbara bilder) ger en utskriftsstorlek av hela 0,5" x 0,7", dvs ca 12x17 mm.

Jag har en vektoriserad variant klar sen en timme tillbaka. Want it? Come buy it. :)

Mattias skrev:
Jag har en vektoriserad variant klar sen en timme tillbaka. Want it? Come buy it. :)

Jag har vektoriserad variant färdig inom en kvart, inkl. full support via Msn plus addering av andra önskemål för det facila priset av 0 kr. :blah

Last edited:
Josafan skrev:
Jag har vektoriserad variant färdig inom en kvart, inkl. full support via Msn plus addering av andra önskemål för det facial priset av 0 kr. :blah

Haha, klockrent!!

Ge dom jädrans kapitalisterna nåt att bita i!! :D

Josafan skrev:
Jag har vektoriserad variant färdig inom en kvart, inkl. full support via Msn plus addering av andra önskemål för det facial priset av 0 kr. :blah

Facial? Surfat en porrsida för mycket? ;)

Jag kan erbjuda färdiga dekaler, kan du?

Jo, fast min är klar NU :D

En annan fördel med Illustrator är att man kan ändra färger bäst faen man vill...

Dessutom är mina vektorbilder gratis. EAT THAT Mattias :) De jag visar här är exporterade från .ai till .jpg

Bifogat

• rödgul.jpg
    rödgul.jpg
    121.1 KB · Visningar: 72
  • blågrön.jpg
    blågrön.jpg
    113.7 KB · Visningar: 55
Last edited:
F*n, jag visste att nån skulle hinna före!
Här är iaf mitt bidrag som jag slitit med i en timme... :gnissla
tribal.bmp

Bifogat

Last edited:
Tack så hjärtligt för hjälpen, rara karlar! Dekal/klistermärks-tillverkningen står mellan Mattias och en annan bekant. Får se vem som gör det billigast :rolleyes:

@skalman, har inte illustrator och inte hellre större format på bilden tyvärr men det verkar ju lösa sig ändå.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN