Behöver lite info ang. slipon

• Thread starter Thread starter pHil.
  • Start date Start date

pHil.

Guest
Hallå!!

Har en sukka gsxr 600 07a och tänkte smälla på ett slipon nåt growler liknande, jaja skitsamma till saken... de sitter ju katalysator på hojen, hur gör man om man vill plocka bort den? röret mellan grenrören och sliponet finns de och köpa eller måste man bygga ett själv eller är de helsystem som gäller om man vill plocka den.. anledningen till varför jag vill plocka den är att jag hört att man får inte alls ut samma ljud ur sliponet med katten kvar..

Tack så länge!

Till r1:orna kallas det ersättningsröret för y-pipe eller cat replacer Det borde finnas till din hoj också.

Passa er, FRA kan missbrukas!

:D

Bifogat

• 3447786819.jpg
    3447786819.jpg
    16.9 KB · Visningar: 63
på med helsystem, bara slipon ger ingen effektskillnad.
är det ljudet du är ute efter kan jag rekomendera att borra :)

ingen som har lite mer vetande svar? :)

Hör med boove.se.Dom har nog kat ers. till din hoj.Eller rättare sagt hör med nån som säljer deras sortiment.Dock ska du täka på att du troligtvis åker på en ommappning med när du tar bort katten då du öppnar systemet ganska myckt.På min gixxer 1000-07 som jag hade tjänade man mest i mellanreg. när jag tog bort katten.Fick en kat ers. med när jag köpte mina gpr pipor.Skulle egentligen kostat 1800:-
Edit:Arrow har iallafall mellanrör till gixxer 600-08-09.Kostar ca:1200:- till dom

Last edited:
Hör med boove.se.Dom har nog kat ers. till din hoj.Eller rättare sagt hör med nån som säljer deras sortiment.Dock ska du täka på att du troligtvis åker på en ommappning med när du tar bort katten då du öppnar systemet ganska myckt.På min gixxer 1000-07 som jag hade tjänade man mest i mellanreg. när jag tog bort katten.Fick en kat ers. med när jag köpte mina gpr pipor.Skulle egentligen kostat 1800:-
Edit:Arrow har iallafall mellanrör till gixxer 600-08-09.Kostar ca:1200:- till dom

tack för svaret... hitta mitt dröm slipon här;) och är lite kass på engelska men är inte de katt ersättare med i detta kitt? bläddra ner så ser man bilder på vad som ingår, men med de system så tror jag att får mappa om skiten alltså?? http://www.speedycom.co.uk/shop/product.php?productid=17428&cat=547&page=1

tack för svaret... hitta mitt dröm slipon här;) och är lite kass på engelska men är inte de katt ersättare med i detta kitt? bläddra ner så ser man bilder på vad som ingår, men med de system så tror jag att får mappa om skiten alltså?? http://www.speedycom.co.uk/shop/product.php?productid=17428&cat=547&page=1

Japp katten kommer och försvinna med den lilla kolfiberklädda rörstumpen.Du behöver kanske inte mappa om men skulle rekomendera det.Risken finns att den går magert när du tar bort katten.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back