Hoppas någon här kan hjälpa mig.
Håller på att fixa till en gammal PIII 800. Slängde i ny disk idag (seagate 80GB). Efter att först fått köra den jumpad som en 32GB disk hittade jag en BIOS-uppdatering så den skulle klara stora diskar.
Hade Win XP installerad på den när den gick som en 32GB disk. Uppdaterar BIOS:en, tar bort den lilla mojjen på disken så den återgår till sin riktiga storlek och sen skiter sig allt.
Kommer till "verifying DMI pool data" vid uppstart
Eftr det står det "cannot load operatingsystem"
Provar installera om allt igen. Går igenom hela installationen (formaterar till NTFS, ej snabb, kopierar filer etc) och sen ska den starta om. Exakt samma sak igen.
Kommer till verifying DMI pool data
Sen står det "cannot load operatingsystem"
Provad även med en svensk version av XP men det var samma sak.
Någon som kan ha ett tips på hur jag ska göra.
Håller på att fixa till en gammal PIII 800. Slängde i ny disk idag (seagate 80GB). Efter att först fått köra den jumpad som en 32GB disk hittade jag en BIOS-uppdatering så den skulle klara stora diskar.
Hade Win XP installerad på den när den gick som en 32GB disk. Uppdaterar BIOS:en, tar bort den lilla mojjen på disken så den återgår till sin riktiga storlek och sen skiter sig allt.
Kommer till "verifying DMI pool data" vid uppstart
Eftr det står det "cannot load operatingsystem"
Provar installera om allt igen. Går igenom hela installationen (formaterar till NTFS, ej snabb, kopierar filer etc) och sen ska den starta om. Exakt samma sak igen.
Kommer till verifying DMI pool data
Sen står det "cannot load operatingsystem"
Provad även med en svensk version av XP men det var samma sak.
Någon som kan ha ett tips på hur jag ska göra.