Behöver lite hjälp...

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Jag har hittat en Zx10-r på Mobile.de. Jag mailade snubben och fick inget svar tills igår. Situationen är så att han har flyttat till London för att han har träffat en brud, och hojen är i London och hon vill inte att han ska ha ngn hoj. Jag är väl medveten om hur folk blåser varandra via Mobile.de. Men i han senaste mail så skrev han att han kan skicka hojen men tyckte att det vore bäst att vi träffas.
Frågan jag har till er är att hojen är fortfarande reggad i tyskland och TUV godkänd, han skrev att han kan skicka papprerna till tyskland så att hojen blir export. Men går verkligen det???
När jag hämtade bilar tidigare i Tyskland så var jag tvungen att visa mitt pass för deras länstyrelse för att få export skyltar.
Hur ska jag veta om hojen är stulen?.

Hojen var billig men inte svinbillig ca: 30-35000 under blocket. Anntingen är det en blåsning eller a bra deal.

Vad heter färje linjen mellan england och göteborg??

Mvh/ VaLLe

Last edited:
Blåsning! skulle hållt mig borta från den affären..

VaLLe skrev:
2116952 Jag har hittat en Zx10-r på Mobile.de. Jag mailade snubben och fick inget svar tills igår. Situationen är så att han har flyttat till London för att han har träffat en brud, och hojen är i London och hon vill inte att han ska ha ngn hoj. Jag är väl medveten om hur folk blåser varandra via Mobile.de. Men i han senaste mail så skrev han att han kan skicka hojen men tyckte att det vore bäst att vi träffas.
Frågan jag har till er är att hojen är fortfarande reggad i tyskland och TUV godkänd, han skrev att han kan skicka papprerna till tyskland så att hojen blir export. Men går verkligen det???
När jag hämtade bilar tidigare i Tyskland så var jag tvungen att visa mitt pass för deras länstyrelse för att få export skyltar.
Hur ska jag veta om hojen är stulen?.

Hojen var billig men inte svinbillig ca: 30-35000 under blocket. Anntingen är det en blåsning eller a bra deal.
Vad heter färje linjen mellan england och göteborg??

Mvh/ VaLLe
Skit i den hojen. Att den finns i London är en klassiker i att försöka blåsa folk. Leta upp en seriösare annons.

Moahahahaha, att folk ens funderar på om det är en blåsning eller inte :rofl Tur att folk är så snåla, annars skulle inte sånna här bedragare kunna fortsätta tjäna pengar :D

Fürstenhoff skrev:
2117022 100% BLÅSNING!!!!!!!

Denna vinkling har förekommit på just Mobile.de dom senaste åren!!

/Fürstenhoff.

Jag lägger in mailen jag fått..

Mail 1: "Hello,
The bike is in good condition and was never raced or involved in a crash. The service was made only at the dealer's workshop.
The reason I want to sell it is because I moved to London and my girlfriend (hopefully my future wife) does not agree to keep it.
The bike is still registered in Germany and have German plate numbers. TUV is still valid. All I can do as a discount is to pay the transport from London to Germany if you are interested to buy it.
Best Regards,
Eduard"

Mail 2: "Hi.

Modell: ZX-10R
Kategorie: Sportler/Supersportler
Kilometerstand: 14500 km
Leistung (kW): 128 kW
Kraftstoffart: Benzin
Erstzulassung: 07/04
Farbe: blau
metallic
Some photos are attached.

I am glad to know you want to close this deal. The problem is that I cannot leave UK and for you is expensive to come to London. The best way would be to meet you in person, if you can come to UK. If this is not possible, I would prefer to make the transport through a small delivery company that have a office near my work place here, in London. They also offer us an exchange protection service.
This is a service of the transport company that holds your money until you receive and inspect the merchandise. I will sign with them for a five-day inspection period. In this period you can test the bike and if you don't agree with it's condition, you can send it back.
For this, please register on www.trans-chr.com, read their exchange protection program section, and let me know so I can post the transaction for us.
There is no problem with the papers. If you are sure you want to buy it I will send the papers by DHL to one of my friends in Germany and he will solve it for me. The third day I will have them back.
Regards,
Eduard"

OLJEKYLD GSXR skrev:
2117041 Moahahahaha, att folk ens funderar på om det är en blåsning eller inte :rofl Tur att folk är så snåla, annars skulle inte sånna här bedragare kunna fortsätta tjäna pengar :D

Snål är jag inte men jag har gjort feta affärer på desperata människor....men dock aldrig blivit blåst (knacka i trä)

Tur och retur till england säljs ju för 500kr Vad väntar du på. En rolig dag i England för ingenting är ju trots allt något. Han verkar ju vilja träffa dig personligen.

VaLLe skrev:
2116952

när jag hämtade cykeln gjorde vi bara affär jag slantade kontant och fick papprena, lastade den i skåpet och åkte hem och reggade in den. Inga skyltar visa pass , regbevis eller nått sånt:)

Jag har haft mailkontakt med ca 20 tyskar...
Ingen av dem har ens varit i närheten av att skriva så bra engelska som denna snubbe gör.

Det är ju iofs roligt för denna kille om han är grym på engelska, men jag tycker det luktar blåsning.

Men som nån sa, köp en biljett, ha trevligt och se om det verkar ok.

mina 5 cent
//Peter

VaLLe skrev:
....men dock aldrig blivit blåst (knacka i trä)

Då kommer det bli premiär denna gång. :brinnerup

Håll dig borta från dessa personer.
Det är absolut inte värt att chansa.

"Klippen" man kunde göra för några år sedan på import är borta. Nu importerar man för att hitta exakt det man vill ha till ett lite bättre pris än i Sverige + att man får en resa och lite öl betalt.

Det ligger en hel del i vad Peter80 säger också. Ingen tysk jag har varit i kontakt med har varit så duktig på engelska.

Japp!

Mr Helmut skrev:
2117149 när jag hämtade cykeln gjorde vi bara affär jag slantade kontant och fick papprena, lastade den i skåpet och åkte hem och reggade in den. Inga skyltar visa pass , regbevis eller nått sånt:)

Precis så gjorde jag också.
Vad man däremot kan göra är att be om ramnr och motornr och kolla dessa via bilprovningen(tror jag) för att se om cykeln är stulen eller om det ligger nåt försäkringsärende på den.
Kolla denna hemsida annars, killen har varit med!
http://www.allroadmc.com/

/*C*

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back