Behöver lite HJÄLP

nixen

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2008
Hoj
Lifan 501
Hejsan!

Jag har ett rätt så stort problem med min motorcykel.
Har en Lifan 501 Sport 2005 lätt MC.
Köpte den i sommras i en förpackning, allt förutom framhjulet, batteriet och speglarna var ihop satt.
Men jag har problem med batteriet.
Jag hittar bara 1 sladd som kan tänka sig vara till batteriet på högersidan av motorcykleln.
Och sladden har en typ av " ring " i slutet av den och skydd av plast.
På batteriets högersida finns det en " pigg " som sticker ner med ett rött skydd för, och sladden passar perfekt in i den " piggen ".
Men det är den enda sladden jag hittar, hittar inga andra som ska gå till + eller - på batteriet.

Om nån vet hur jag ska göra så skulle jag verkligen vara väldigt tacksam.
Vill så gärna köra upp motorcyckeln så den är reda för första vårdagen :)

Jag tror att några kommer att påpeka att det är en Lifan å sånt är livet... Men om sladden kan jag inte hjälpa dig me x):va

Äger ingen sådan hoj så det skulle underlätta om du kunde ta en bild på hur det ser ut?? Eller beskriva mer noggrant.
Men jag antar med största sannolikhet att den negativa polen på batteriet (INTE den röda alltså) ska jordas= sladd mellan polen och ramen.

Vart går sladden med det röda plasthöljet nånstans? Är det bara en sladdstump eller fortsätter den till hojens kabelhärva?

Äger ingen sådan hoj så det skulle underlätta om du kunde ta en bild på hur det ser ut?? Eller beskriva mer noggrant.
Men jag antar med största sannolikhet att den negativa polen på batteriet (INTE den röda alltså) ska jordas= sladd mellan polen och ramen.

Vart går sladden med det röda plasthöljet nånstans? Är det bara en sladdstump eller fortsätter den till hojens kabelhärva?

det röda plasthöljer är ingen sladd utan den sitter på högersidan av batteriet.

men kan ta bilder i morgon när det är ljusare ute och ladda upp.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back