Behöver låna mätklocka

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Var och bytte däck i dag och killen verkade ha dålig koll för nu är bromsskivorna krokiga :huvet

Där får man för att man litar på att folk kan sitt yrke :rolleyes:

Så är det nån som har en mätklocka att låna ut ska ja försöka mig på en riktning annars är det bara att köpa nya :mad:

/Rob

trollkarlen skrev:
Var och bytte däck i dag och killen verkade ha dålig koll för nu är bromsskivorna krokiga :huvet
/Rob

Då får han ju pröjsa för nya/beg till dig då.

Jag fick själv en fälg sabbad av en däckkrängare och han fick köpa en ny till mig.

Då ska ja ringa och snacka med han i morgon, så jävla surt ska ju köra bana på fredag :(

/R

Du ska fan inte köpa nya!!! Då får däckfirman göra som gjort skivorna sneda..

Inte bra

Du bör kräva däck firman ersättning för uppståd skada.
Hm man blir lite nojig nu,när man ska byta däck.Dock inte haft några problem mer Euromaster.
Vilka däckfirmor är det som ställt till det för Er ?

R1 racer skrev:
Du bör kräva däck firman ersättning för uppståd skada.
Hm man blir lite nojig nu,när man ska byta däck.Dock inte haft några problem mer Euromaster.
Vilka däckfirmor är det som ställt till det för Er ?

Har bytt där innan utan problem men det var en ny kille som skulle byta, han lär ja ju inte ta igen :huvet

Se bara till och vad me vid bytet och be dom lägg en kloss under fäljkanten när dom trycker lös däcket från fäljen, annars kröks skivorna.

Nu har ja rätat som för hand de hjälpmedel som behövdes var en mörkcyckelbod, ögonen och en stor skiftnyckel.
Nu är dom så pass bra att ja slipper byta, ialla fall.

/R

Här kommer en bild på hur man ska och inte ska göra.

/R (Smart av erfarenhet)

Bifogat

• däckbyte.jpg
    däckbyte.jpg
    32.1 KB · Visningar: 65
trollkarlen skrev:
Hos er :)
Fast du hade gått hem :död

/R
Blir så SATANS trött på den jävlen... lämna inte till honom!! lämna bara till mej (coffe) elller tobbe eller henke...men har du fått rätt på skivan? kom till men nästa gång o säg vem du e på forumet så får vi lösa det...
MVH Coffe

Kanon

Jo jag tror jag fick till det något så när blev inte 100% igt men de blev ganska bra.

Har inte hunnit köra så mycke me den efter rikten men får ju se efter gazzet idag.

/R

Last edited:
Klart du ska ha nya skivor om de skadade dem! Råkade ut för samma sak, båda skivorna fram blev böjda vid däcksbyte.
Däckfirman hävdade först bestämt att det inte GICK att böja skivorna i deras maskin, men nästa dag när jag kom tillbaks hade de insett sitt misstag och jag fick ett par nya skivor.

Tråkigt, men trevligt med företag som kan erkänna att de gjort fel. :tummenupp

Ne den e borta :va Så går de när man försöker få den i backen ska aldrig göra om de mer :)

Är du laddad inför bankörningen rookie, vilken grupp ska du välja ?

Dom vart bra när ja martin timell fixade dom med en jätte skiftnyckel och mina skelögda ögon

/R

trollkarlen skrev:
Ne den e borta :va Så går de när man försöker få den i backen ska aldrig göra om de mer :)

Är du laddad inför bankörningen rookie, vilken grupp ska du välja ?

Dom vart bra när ja martin timell fixade dom med en jätte skiftnyckel och mina skelögda ögon

/R

Coffe skötte däcksbytet perfekt! Men TYVÄRR måste jag säga att jag tycker de ska pröjsa skivor/riktning åt dig om de har pajjat dem!!!

Ska iaf inte välja långsam...när jag kollade ifjol var det en handväxlad Harley som körde åttor kring de andra i långsamma... Blir nästa grupp eller möjligen näst snabbaste...

rookie skrev:
Coffe skötte däcksbytet perfekt!

ja tyvär så hade jag hunnit gå hem när han kom o skulle byta... så den dumme fan som jag jobbar med gjorde det istället... fattar inte att han inte vet bättre... trotts han jobbat där i 15 år.... de e inte precis den jag tycker bäst om på företaget om man säger så..hahaha....

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien