Behöver längre kopplingsvajer!

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Jag har en Cbr 600 f2 -1993 som jag har byggt om och har en rätt rejäl fatbar. Nu har jag ju slängt på ez-pull clutch skiten så den går att köra, men har varit skitmycket strul med den och den har inte nån bra passform så jag har lyckats bränna upp kopplingslamellerna :P Inte helt går ju å köra men den bara slirar när den får mer kraft.

Lamellerna är bästellde och ska bytas, men jag behöver en längre kopplingsvajer!?!?! Hur ska jag lösa det på bästa sätt?? Förslag?? Finns det längre kopplingsvajrar på nätet som passar bolt-on??

//Tig3r

Du kan ju testa att dra vajern på lite olika sätt. Du kan tex testa dra den bakom styret etc...:tummenupp

Du kan ju testa att dra vajern på lite olika sätt. Du kan tex testa dra den bakom styret etc...:tummenupp

Jo jag vet. Jag kommer fan inte ihåg om det var så jag gjorde med min första cbr jag hade när den var som streetfighter. Har kollat lite och jag är rätt så säker att den kommer bli för kort hur än jag drar den :P men man vet aldrig..

Jag vill veta liksom vilka andra alternativ jag har om det skiter sig att dra kopplingsvajern på annat sätt ..:näsblod

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!