Behöver köpråd angående motard

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag var säker på att det skulle bli en vtr1000sp1 men eftersom jag inte vill skenförsäkra och att det var extremt dyrt att ha den ståendes på mig med helf. så hoppade jag över den tanken. Jag har dock funderat på en ducce återigen men en motard kan funka det med.

Men vad ska man ha? Jag hade en Xr600 supermotard (98'a) men det var för slött. Nu är väl iofs allt vassare än den hojen men ändå. Polaren har en ktm 525 (kanske 520?) som jag har provkört på isen och den var hyffsat vass men det känns ändå som att det saknas något där.
Prisklass mellan 40 och 55 skulle jag tippa på att hamnar runt.
Denna är jag sugen på, men varför så billig? http://www.blocket.se/view/4512770.htm?caller=vml_s&l=0&c=1&city=0

Några tips? Husaberg går nog bort direkt tror jag, dels för att alla är så hiskeligt fula men sen har jag fått för mig att det är mycket skruva med dem, stämmer det?

LV-reggad eller att det går att lv-regga är ett krav, cross-fälgar är skitsamma då jag aldrig kör offroad, möjligtvis om man har kvar hojen i vinter och kör på isen isåfall...

Finns billigare bla på blocket om du är ute efter en KTM 520 cross.
Nackdelen är att du Ej kan vistas på allmänväg.

Svaret till varför hojen i blocketannonsen var så billig:
Citat: "Mot tillägg:
motard fälgar med nästan nya DYRA! däck,
bering bromsok och fet skiva allt i nyskick,
och is däck till cross fälgarna"

Det priset var alltså utan motardkit. Du får nog räkna med minst 15 lapp till om du vill ha den som motard.

SuperKnutte skrev:
Svaret till varför hojen i blocketannonsen var så billig:
Citat: "Mot tillägg:
motard fälgar med nästan nya DYRA! däck,
bering bromsok och fet skiva allt i nyskick,
och is däck till cross fälgarna"

Det priset var alltså utan motardkit. Du får nog räkna med minst 15 lapp till om du vill ha den som motard.

Just ja, tänkte inte på det! Han vill ha 37 000:- för allt, det var det jag menade med billigt men jag glömde att det inte stod i annonsen :näsblod
Men är det mycket tjafs med att regga en sådan? Iofs så kvittar det om det bara är e-reggat då jag körde med det i ett år utan problem och jag ser inga bekymmer med det.
Men vad ska man annars satsa på? CRF'n är grymt snygg och verkar ju liten och smidig men de är fortfarande lite för dyra för min plånbok :(

jesseboy skrev:
E-regga går ganska enkelt, däremot kan man inte LV-regga en SX.
Kolla in min annars, helt ok hoj! :tummenupp

Är det helt omöjligt att lv-regga en sådan och varför? Hur e-reggar man, är det bara att åka till sbp och säga att jag vill köra e-reggat?

Jo jag har kikat på din, men det är väl samma som hans? Och den är betydligt billigare med mer grejjer, vilket lockar mer. Nåja, jag har inte pengar förrän tidigast lördag ändå så den kanske är borta innan det. 6-växlad låda låter ju iofs mkt trevligt, det är eftermarknad va?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT