Behöver köpråd – ny mobil

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Måste köpa ny mobil. Min Nokia 1209 (ja, du läste rätt) är visserligen hållbar och lätt, men totalt otillförlitlig och kan inte visa bilder.

Vad rekommenderar ni?

Min kravspec.
• Okomplicerad
• Liten och lätt
• Bluetooth
• Får inte kosta mer än 2000 kr.

Jag använder inte mobilen för musik eller internet.

T700 sämsta skittelefonen som jag har haft!
Började redan första samtalet med dåligt irriterande skorrande ljud.
Den la av efter 2 månader, skickade in den och fick välja en helt ny modell. Valde ett annat märke.

Samsung GT-B2100 eller B2700, det som skiljer är 3G och att 2700 har en lite kamera för videosamtal, men det var ju oviktigt...

B2100 ligger runt 1200 kr, och är ganska hållbar på köpet. Jag har råkat hiva i min 2700 i diskbaljan, bara spola av så va allt frid och fröjd, jobbar öven som bilmek, så den får känna på ett och annat, men den håller bra :)

Enkla och okomplicerade, och kan visa bilder, och har bluetooth (osäker på 2100 dock, men har för mig det).

Kan varmt rekommenderas :)

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/B2100GREEN/samsung-b2100
samsung-b2100-2.jpg

SE C901.

Svinenkel mobil med bra kamera (inte bäst men 5Mpixel och blixt mm) och det man behöver plus massa annat. Snygg dessutom och med vanligt tangentbord som börjar bli utrotningshotade. Snart måste man styra telefonerna med hjälp av tankekraft.

C901 är bra som fan, haft min i snart ett år och jag älskar den.

Tjejen har en T700 och den funkar lika bra för henne som min C901 gör. Antar att det finns måndagsex. som med allt annat.

Last edited:
Last edited:
SE C901.

Svinenkel mobil med bra kamera (inte bäst men 5Mpixel och blixt mm) och det man behöver plus massa annat. Snygg dessutom och med vanligt tangentbord som börjar bli utrotningshotade. Snart måste man styra telefonerna med hjälp av tankekraft.

C901 är bra som fan, haft min i snart ett år och jag älskar den.

Tjejen har en T700 och den funkar lika bra för henne som min C901 gör. Antar att det finns måndagsex. som med allt annat.
Gillar C901:an också, har en sån som jobbnalle och den funkar finfint :tummenupp

Nu snackar vi 80-tal va?
Typ. Men snarare tidigt 90-tal, när Doro tillverkade dåtidens nymodighet: personsökare.

Min nya mobil ligger på laddning. Vilket tekniskt mästerverk och smycke jämfört med min förra – Sony Ericsson T700. 1290 kr på Elgiganten. Men hur fan gör man för att den ska visa klockan och inget annat på skärmen när den vilar.

:va

Maxi säljer en telefon för ca 200kr med kontantkort kanske kan vara nått. :glömdet

:D

Maxi säljer en telefon för ca 200kr med kontantkort kanske kan vara nått. :glömdet

:D

Jag har en sån Nokia, köpte den akut när min gamla Ericsson la av.

Den gör allt en mobiltelefon måste, utom MMS.

Jag ruttnade dock på att den inte hade kamera så jag köpte en dubbelt så dyr Huawei (500 spänn)

Den var faktiskt över förväntan bra!

:tummenner

Jävla skittelefon. Allvarligt talat: inte? Det måste dra massor av kräm från batteriet att ha skärmen lysande/animerande hela tiden. Är enda alternativet att ha den svart/släckt?

Tror tyvärr inte det går, jag har inte kollat i manualen för jag är lat men jag har iaf letat i mobilens inställningar och inte hittat nåt sånt. Jag har iaf vant mig så jag skiter i det numer men jag störde mig oxå på det i början då min K810 hade den funktionen.

Med risk att vara "jävig" nu... :tungan
Denna borde du verkligen titta på.. X10 Mini

Splitt ny modell, vettigt pris och suveränt bra + så är det ju en Android :tummenupp
Haft min själv nu ett bra tag och är meganöjd... Och jag har plöjt igenom ett antal telefoner i mina dagar ;)
Priset är inte så tokigt det heller, någon hundrig över 2000 riskdaler utan en massa bindningar och skit..
Sen finns det ju X10 mini Pro med för den som vill vara lite avancerad, lika bra den men så klart lite dyrare. :)

Last edited:
:tummenner

Jävla skittelefon. Allvarligt talat: inte? Det måste dra massor av kräm från batteriet att ha skärmen lysande/animerande hela tiden. Är enda alternativet att ha den svart/släckt?
Har en T700 och är jävligt nöjd med allt (nästintill). I synnerhet formatet.

Drog iväg samma frågeställning som du till SE's kundtjänst och frågade hur man fick igång vilolägesklockan. Svaret var att den funktionen är bortplockad sedan K800 (K850?).

Riktigt jävla uselt. Har dock vant mig efter 1½år.

Luren lirar riktigt bra annars.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...