Behöver köphjälp! -Trådlös router

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Damens gode far vill ha en trådlös router och i hans ögon är jag datanörd(och även andras ögon) så han förlitar sig helt på att jag ska ge honom bra tips och råd.

Nu överväger han att köpa denna router från Philips (Philips SNK5600 54Mbps Router+USB för 599kr):
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/...ink_product.html&link=Produktsok&artnr=500130

Vad säger ni?! Någon som vet någon billigare och bättre. Priset är helt klart en faktor och hastigheten är av underordnad betydelse då de bara har 0.5 ADSL och sällan laddar ner å håller på.

Så, snabba tips skulle uppskattas. Routern skall gå att köpa över disk. Någon som vet ett bättre rrbjudande? Billigare och bättre trådlös router?

Nästan alla de billiga routrarna funkar om man bara skall surfa på nätet med 0,5Mbits. Så fort vi kommer till fildelning eller att skicka filer mellan datorer så blir verkligheten en annan.

BRA routrar är tex Dlink dgl4300, Netgears Rangemax (den dyrare) eller Dlinks Pre-N.

Om man tror sig klara sig med något billigt så är D-link DWL-922 (router och USB-dongel) för 480:- hos www.microstore.se ett lågt pris. (Hade en sån själv och sämre skit får man leta efter, svimmar om man laddar via torrent, orkar inte flytta stora filer internt i nätverket etc), funkar kalas till vanlig surf.

//P

Zee skrev:
2696081 Jag har en D-Link DI 624+ 54 mbps som alltid funkat klockrent. Kan inte kostar mer än 500-600 rupier.
Om D-link tvistar de lärde... :mattias

Jag har också en DI624+ som aldrig funkat klockrent. Numera ligger den och samlar damm för jag orkade inte springa och starta om den stup i kvarten. Är avundsjuk på dig som fått en som tydligen fungerar.:gnissla

Jag bytte min 624.a mot en liknande pryl jag sprang å köpte på Classe. DEN har fungerat klockrent för mig! Kan rekommendera faktiskt.:tummenupp
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=255724

den här köpte jag på Inet.
D-Link-Wlan-108Mbps-DGL-4300-Gaming.jpg

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...