Behöver köpa bärbar

tycon1 skrev:
(sitter med bärbar i princip dygnet runt)

Jo, jag hör direkt vad du vill ha!
Du vill ha en P4 Mobile (2.4ghz borde räcka)
Fördelen med den är att när du inte har strömsladden i, klockar den automatiskt ner sig till 1.6ghz och drar därför jätte lite ström, och du kan då ha den på frukostbordet i 6-7tim med till exempel word och excel.
KÖP VAD DU VILL FÖRUTOM CELERON! det är bara rent utav skit, om du skulle vilja köra GP500..tänk inte ens tanken, då jag vet att du kommer ångra dig sen! tro mig

Varför välja en gammal snart utdöd processor? Det är givetvis en ny fräsch Pentium M Swedie ska ha. DOM drar lite ström. P4:orna blir varma som fan o är drar en massa ström.

Grattis till köpet.Tror säkert du blir nöjd. Plågat min nu över ett halvår med allt möjligt tok,och den funkar klockrent men ska nog pröva att fixa nåt schysst spel till den nu när man för en gångs skull har lite tid och ork över,nåt mer avancerat än PacMan iaf lär det bli... :lol

Jag sitter med dockningsstation på jobbet här. Har inte fått någon extra skärm, men i alla fall riktigt tangentbord och mus. Förutom att skärmen hamnar lite lågt på skrivbordet så tycker jag det funkar finfint. :tummenupp Hade jag nåt sånt hemma så hade jag nog försökt palla upp dockningsstationen något.

Vad är dockingstation?

Jag har köpt trådlöst Tangentbord och mus så jag kan spela spel på TVn och sitta i soffan samtidigt. GP500!!!! :D

En fundering, nån som vet vart jag kan få tag i en laddare som passar i bilen? Batterierna räcker relativt länge (3.5timma tror jag) men jag vill ändå se till att jag inte loosar all puvver sittandes i bilen. Förresten, jag sitter i bilen just nu .. utanför brorsans lägenhet och är uppkopplad till hans WLAN :rofl fett

En dockningsstation är en pryl som du kopplar in datorn i med en enda stor kontakt baktill. Sen har du mus, tangentbord och allt annat löst anslutet till dockningsstationen istället. DU slipper alltså böka med att koppla in sladdarna i datorn när du kommer hem med den. Bra grej! :tummenupp

CorbenDallas skrev:
Varför välja en gammal snart utdöd processor? Det är givetvis en ny fräsch Pentium M Swedie ska ha. DOM drar lite ström. P4:orna blir varma som fan o är drar en massa ström.

Har man små buskar där det växer pengar på..så javisst! :7peta

Vad gav du för din bärbara Swedie? Behöver kränga min stationära i förmån för en plasma-tv samt bärbar. Någon som är intresserad av en Amd 2400+, 256 ddr-ram, Geforce fx5200 128mb grafik-kort, 80gig hdd, 19" skärm (tco-99), 2 nätverks kort ett för vanlig tpkabel samt ett wlan 54mbit. Bud mottages med nöje :)

Kommer aldrig mer köpa dator hos Onoff. Köpte en Compaq bärbar där och någon hjälp när man behövde fick jag då inte utan svaret var "Den ska vara så" Dom tycker det är normalt att en dator som är 1800+mhz ska gå i 500mhz :kocko

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti