Behöver jag strypa min 125a inför besiktningen?

Boorg

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia Rs125
Jagg, som topic. Jag har en Rs125a som är strypt på pappret men inte på bakhjulet. Kommer dom att testa det på beiktningen eller kan jag lugnt köra dit den och komma igenom ändå?
Skulle dom säga att den är ostryp, kan det hända ngt mer än att den inte går igenom och jag måste åtgärda det innan nästa besiktning? Att hamna hos polisen för att jag försöker få igenom den verkar ju lagom onödigt ;)

EDIT:
*Jag har gjort mitt kåpglas fram ogenomskinligt, har det någon inverkan på bilprovningens beslut? På RSan har man ju inte direkt någon användning av att kunna se igenom den..

MVH

Boorg skrev:
Sökte, och läste men jag blev fortfarande inte säker på det jag frågar om. :huvet

Sök och läs igen, finns massa info om det du vill veta.
Förutom det med ditt kåpglas.
Och det kan jag säga att det inte spelar någon roll alls på din mc.

Boorg skrev:
Jagg, som topic. Jag har en Rs125a som är strypt på pappret men inte på bakhjulet. Kommer dom att testa det på beiktningen eller kan jag lugnt köra dit den och komma igenom ändå?
Skulle dom säga att den är ostryp, kan det hända ngt mer än att den inte går igenom och jag måste åtgärda det innan nästa besiktning? Att hamna hos polisen för att jag försöker få igenom den verkar ju lagom onödigt ;)

EDIT:
*Jag har gjort mitt kåpglas fram ogenomskinligt, har det någon inverkan på bilprovningens beslut? På RSan har man ju inte direkt någon användning av att kunna se igenom den..

MVH

Koppla ur avgasporten "rave":en om du vet vad jag menar?
Eller så far du upp på besiktningen och spelar allmänt dum :)

AndersJohansson skrev:
Koppla ur avgasporten "rave":en om du vet vad jag menar?
Eller så far du upp på besiktningen och spelar allmänt dum :)

Nej, förstår inte vad du menar. Så om inte du eller ngn annan förklarar för mig så kommer ditt andra alternativ vara ett faktum :rodnar

De skiter fullständigt i det. Vissa vet inte ens vad lätt mc innebär

När jag besigtigade min sa de första gången, den går ju riktigt bra, samt andra gången inte ett dugg.

Nej dom vet inte mycket på besiktningen dom,, jag reggade med trimrör o vet en massa andra som gjort samma sak,,

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon