Behöver hjälp

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Hoj
ingen
Behöver er hjälp imorrn förmiddag. Är nämligen så att jag tänkte åka ner från Örebro till Skövde för att kolla mitt gamla regemente och hälsa på nån polare eller två. Är dock ingen rolig väg ner, så tar gärna en omväg på vägen hem, nån som kan någon bra mc-väg? Kanske på andra sidan vättern eller så??

Du tar E20 till 50an sen kör du till Askersund,därifrån tar du(211?)till Laxå,kul väg.
Lid ner till Hova och sväng vänster efter sista kameran(vägnummer?) söder om Hova så landar du på ett hyfsat kul vis i Skövde.

Henrik

Håller med, plöjde en del av den vägen med husvagn i helgen, kan säga att sällan har jag längtat så mycket efter en hoj (har visseligen inte kört på en månad men ändå.)

Avslutningen gullspång till skövde är väl ingen hít på hoj ändå?

Henrik

Behöver nu ännu mer hjälp. Åkte ner till Skövde förrut på vägarna jag blivit rekommenderad.
Kom då på någon superväg. Mkt åker på sidorna och RIKTIGT RIKTIGT svägig.. fick svänga mer än man körde rakt nästan kändes det som. Den var 1,5-3 mil lång enligt uppskattning.
Hittar dock inte vägen när jag har vart och försökt åka samma väg igen. Någon som vet vilken väg jag menar? Jag åkte Örebro->Askersund->Laxå->?->?->Åtorp och därefter 204an till Mariestad.
Kan det vara vägen på 2,5 mil mellan fjugesta->svartå?
Den är iaf inom kvadraten LAXÅ FJUGESTA DEGERFORS HOVA.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti