Behöver hjälp!

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Hejsan!

Har en gammal Suzuki GP -81 125:a som jag tänkte sälja. Men det är något väldigt konstigt med den. Den går att få igång "ibland" och när man då väl får igång den så måste man ha väldigt högt varv på motorn annars stannar den bara igen. Och likadant om jag drar in koppling och lägger i ettans växel och så när kopplingen kommer ut till dragläget så dör den bara. Precis som om den inte orkar nånting. Och ibland får manm inte ens igång den.
Nån som förstår sig på detta vad felet kan vara??
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
draccatryck skrev:
2139747 Hejsan!

Har en gammal Suzuki GP -81 125:a som jag tänkte sälja. Men det är något väldigt konstigt med den. Den går att få igång "ibland" och när man då väl får igång den så måste man ha väldigt högt varv på motorn annars stannar den bara igen. Och likadant om jag drar in koppling och lägger i ettans växel och så när kopplingen kommer ut till dragläget så dör den bara. Precis som om den inte orkar nånting. Och ibland får manm inte ens igång den.
Nån som förstår sig på detta vad felet kan vara??

Låter inte helt fel om kompressionen skulle vara borta, kolla det. Om du inte kan få tag i någon kompmätare så kan du sätta fingret i tändstiftshålet och känna om den verkar hålla tätt någorlunda. Jämför med nån annan hoj som har bra komp så blir det lättare att märka.
 

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Husaberg FC450 -07
Trashcan skrev:
2139835 Låter inte helt fel om kompressionen skulle vara borta, kolla det. Om du inte kan få tag i någon kompmätare så kan du sätta fingret i tändstiftshålet och känna om den verkar hålla tätt någorlunda. Jämför med nån annan hoj som har bra komp så blir det lättare att märka.
Har inte fått tag på nån kompmätare än iallafall. Men har kännt lite med fingret visst det känns ju lite, men jag är ju ändå inte helt säker på att det är det som är problemet. Det finns inget mer som man kan kolla eller möjligen något annat som det kan vara som krånglar? Eller detta är det mest troliga?
Tack för svar!
 

EmilSegerblad

Guest
Går det inte ens att komma iväg ifall du varvar ganska mycket? om det går så kanske det är ngt med förknasaren, kolla lågfartsmunstycket..
Lycka till
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top