Jag har problem med batteriet till hojen, en R6 -01. Trots att jag laddat det tre gånger under vintern och trots att hojen startade utan problem för fyra veckor sedan, då jag bytte olja och filter, så är det helt dött nu. Således behöver jag ett nytt snarast, innan det fina vädret försvinner och, framförallt, innan påskhelgen. Vi har försökt få tag på ett piratbatteri från bland annat Tudor (Exide). När batteriet anlände var det dock 130mm högt, istället för 105mm, som det som sitter i nu. Tydligen var det till årsmodellerna 99-00, och 01:ans batteri går endast få tag på original. Detta är vad vi kommit fram till, men om någon vet någon tillverkare som tillhandahåller batteriet till just 2001 års R6 så vore det bra om ni skrev vilken.
En annan oklarhet är batteriets beteckning. Batteriet som satt i hojen heter GT9B-4 (japanska standardnummer eller något). Hur som helst står det i instruktionsboken att det ska sitta GT12B-4 i den. Är det någon som vet om det går bra med bägge dessa batterier (måtten kanske är samma) eller måste det vara GT9B-4?
/Fredrik
En annan oklarhet är batteriets beteckning. Batteriet som satt i hojen heter GT9B-4 (japanska standardnummer eller något). Hur som helst står det i instruktionsboken att det ska sitta GT12B-4 i den. Är det någon som vet om det går bra med bägge dessa batterier (måtten kanske är samma) eller måste det vara GT9B-4?
/Fredrik