Behöver hjälp snabbt (skinnställ)

Tycker att de är dyrt! Jag gav ca 6000:- inkl. frakt på mitt nya Alpinestars GPU ställ....

Jag vet inte exakt vad det är för ställ, men det var ganska dyrt alltså. Jag köpte mitt A-Stars TZ-1 på vår-rea för 5500. Kolla i butikerna fråmåt våren. DOm brukar vilja bli av med förra årets modeller. :)

Fråga vilken modell det är och dubbelkolla nypriset som säljaren anger.
Bjud max 5 000:- för det.

Snordyrt! Men det är det genomgående temat på begmarknaden där allas grejer är värda vikten i guld.
Du kan hitta ett nytt för 5-6k på nån säsongsrensning.

Det är ju en jacka "Stunt" + byxor "Track Pant" dvs inte ens ett skinnställ
Enligt Grahns hemsida 3495:- + 4195:-

Som tidigare nämts så är det lite dyrt!

Leta lite till o du kan nog hitta betydligt billigare. Köpte mitt nytt för strax över 6000:- i julas.

Tack för all snabb hjälp :Bugar

Nej för det priset blir det inte ett köp, det bestämde jag innan jag ringde. Ville dock se med er vad ett humant pris kunde vara.

Hur pass bra är stället i sig, med skydd och så?

Jag hade som många säger tänkt kolla på eventuella rea-ställ framåt våren, men antalet butiker här nere är rätt begränsat, så det kan bli svårt.

Ska kolla på skick och storlek strax iaf, sen får jag se hur jag gör!

kaptn skrev:
Tack för all snabb hjälp :Bugar

Nej för det priset blir det inte ett köp, det bestämde jag innan jag ringde. Ville dock se med er vad ett humant pris kunde vara.

Hur pass bra är stället i sig, med skydd och så?

Jag hade som många säger tänkt kolla på eventuella rea-ställ framåt våren, men antalet butiker här nere är rätt begränsat, så det kan bli svårt.

Ska kolla på skick och storlek strax iaf, sen får jag se hur jag gör!

Som jag skrev tidigare så är det inte ett ställ utan jacka + byxor.
Skillnaden är hur det sitter ihop, ett ställ har blixtlåset fastsytt i skinnet och det går nästan helt runt, jacka har ett kortare blixtlås som är fassytt i fodret.
Annars är det nog lika bra samma skydd osv.

enhjuling skrev:
Som jag skrev tidigare så är det inte ett ställ utan jacka + byxor.
Skillnaden är hur det sitter ihop, ett ställ har blixtlåset fastsytt i skinnet och det går nästan helt runt, jacka har ett kortare blixtlås som är fassytt i fodret.
Annars är det nog lika bra samma skydd osv.

Jaså?
Jag som trodde att ett helställ inte var delbart...

Spyke ställ reas ut för typ ingen peng alls just nu. kolla runt lite på nätet. Får ett nytt ställ för ca 5500:- hittade ett rubicon för 3900:- nytt på rea.

Blev ett köp iaf. Stället var så vitt jag kunde se i princip i nyskick, satt näst intill perfekt tight, lite tightare hade inte skadat men jag vill kunna andas med... :tomten

6600 kr, då med ett par Alpinestars s-mx3 och ett ryggskydd. Var väl inget superpris, men kändes inte så farligt dyrt.

Tack återigen för all hjälp!

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...