Behöver hjälp resmål.

• Thread starter Thread starter Diversion
  • Start date Start date

Diversion

Guest
Jaha, ny resa planeras, Vi är ca 11 pers som kanske ska iväg en vecka i maj.

De just nu aktuella alternativen är:

1) Djerba (Tunisien)
2) Split (Kroatien)
3) Bulgarien ospec. ort
4) Cypern

Är det någon som har varit på något av ställena? Behöver lite tips om det är bra, trevligt folk. Går det att hyra hoj etc. :confused:

Speciellt gäller detta resmål 1 och 3.

Kan säga att Cypern hade otroligt sköna bergsvägar... :Bugar
Mc fanns att hyra lite överallt... (erkänner, jag hyrde moppe... :hihi )

/henke

INTE Bulgarien, eller inte Sunny beach varjefall
Det var ingen kul resa.

Maffia överallt, fanns ingenstans att handla mat. Alltså det fanns ju restauranger men inte nått ställe där man kunde handla typ frukost...

Massa äckliga djur både i luften, på marken & i vattnet. Domäckligaste fanns i luften & i vattnet dom bets..

Nää dit tänker inte jag åka igen varjefall

nä men för fan! åk till Zakynthos den 11 Maj , då kommer jag å 7 andra polare åka å :fyllisar :fyllisar

..eller så drar man på en 'riktig' semester. Jag sticker till Kina i Maj och är borta ett par veckor. :)

Säger som Homer "USA, USA, USA" ;)
Helt klart det bästa stället man har varit på!

Jag har varit på Cypern och i Tunisien.
Cypern var varmt, trevligt och finfint tyckte jag. Skulle gärna åka tillbaka vid något tillfälle. Har inget att klaga på alls. :tummenupp
Hyrde en cråmklump och gled omkring med (Yamaha 650 dragstar). :rolleyes:
EDIT: Hyrfirmor där det går att ordna scootrar, kråmklumpar samt vissa mindre crossar finns i varenda gathörn nästan. Att de kör på fel sida av vägen var inte alltför hemsk. Det lärde man sig ganska snabbt /EDIT
Om det blir någon ytterligare resa dit blir det även samma hotell:
http://www.aeneas.com.cy/

Tunisien skulle jag inte åka till igen även om jag fick betalt. :fakta Men gillar man att hålla på att tjafsa och pruta i en halvtimme så fort man ska handla någonting, påstridiga försäljare, obefintligt festande, mm, mm....
Usch och fy för Tunisien.

Last edited:
Split (Kroatien) = ALKOHOL ÄR BILLIGARE ÄN LÄSK FINNS I VARJE MAT AFFÄR.
Därmot om du ska käka ute då kostar det en del men du får valuta för pengarna.
Bad och strand massor och mycket fint och mycket rent, släng alltid skräp i papperskorgen annars blir du utskälld av någon gammal gubbe eller fiskare. Många snygga tjejer overkligt snygga och många turister jag träffade typ 5st ap snygga tjejer från sverige.
Nattliv finns en skit stor natt klubb mellan Split och Trogir den heter F1 två våningar as grym finns många andra men den här tar priset enligt mig brukar ofta vara massa beach partys då och då med nåt känt kroatiskt band eller så är det Club Mix med någon het DJ hur kul som helst. Ofta är det är det massa festivaler tävlingar. När jag var där nere så var det världens starkaste man i trogir.

Folket är mycker trevligt har du mycket pengar så är dom mycket mycket trevligare. Hojar finns att hyra i varje hörn, mest skotrar 50-650cc men sport och offroad finns också.

Har lägenhet i Trogit ca 20km från Split åker ner någon gång i sommar med några polare på en resa som vi alltid kommer komma ihåg (mycket fylla)

Ifall det är det är något du undrar över så kan du alltid pma.

Några bilder.

Portfolio-1.gif

Portfolio-NJ.jpg

Portfolio-E.jpg

SlikaPortfolio-6_preview.gif

SlikaPortfolio-16_preview.gif

noc.html

stadio.html

Last edited:
Grejen är att eftersom vi är så många så varierar intressen i hög grad. Bara jag vill köra hoj. Några vill ligga på beachen, några besöka sevärdheter eller vandra i berg och några festa osv.

Det bästa skulle vara ett resmål där det finns ett stort utbud av aktiviteter så alla har något att göra. Vilket av de jag nämde passar då bäst tror ni?

Diversion skrev:
Grejen är att eftersom vi är så många så varierar intressen i hög grad. Bara jag vill köra hoj. Några vill ligga på beachen, några besöka sevärdheter eller vandra i berg och några festa osv.

Det bästa skulle vara ett resmål där det finns ett stort utbud av aktiviteter så alla har något att göra. Vilket av de jag nämde passar då bäst tror ni?

Kroatien har allt det där. Men jag tror att cypern har mera berg.

Bulgarien - Sunny Beach rekomenderar jag.

Okey att maffian är överallt där och styr allting, men dom lär knappast påverka din semester.

En annan sak är att man aldrig ska mucka gräl med vakterna där. Anabolaboys som även är drogpåverkade under arbetstid och beväpnade med knivar allihopa.

Om du är ute efter billig sprit, brudar och party så är det rätt ställe :Bugar :fyllisar :banana .

Det verkar luta åt Bulgarien just nu... Går det att hyra MC där och hur laglöst är det egentligen (jag menar inte bara i trafiken)?

Lartes skrev:
INTE Bulgarien, eller inte Sunny beach varjefall
Det var ingen kul resa.

Maffia överallt, fanns ingenstans att handla mat. Alltså det fanns ju restauranger men inte nått ställe där man kunde handla typ frukost...

Massa äckliga djur både i luften, på marken & i vattnet. Domäckligaste fanns i luften & i vattnet dom bets..

Nää dit tänker inte jag åka igen varjefall
:fakta Vilket värdelöst ställe om man inte bara vill supa och sola finns ju ingenting att göra eller något värt att titta på (utom deras misär)

Jo jo men hoj? Har kört hoj på Kreta och Gran Canaria. På båda ställena var det ju suveränt roliga vägar men finns det ens uthyrningsställen i Bulgarien?

Finns det inte vet jag inte vad jag ska göra förutom att sitta och uggla för jag far inte för att sola och bada.

Diversion skrev:
Jo jo men hoj? Har kört hoj på Kreta och Gran Canaria. På båda ställena var det ju suveränt roliga vägar men finns det ens uthyrningsställen i Bulgarien?

Finns det inte vet jag inte vad jag ska göra förutom att sitta och uggla för jag far inte för att sola och bada.

Nej hoj går inte att hyra där. Såg endast en kille därifrån som körde runt med en R1 i t-shirt, shorts och utan hjälm (inget hjälmtvång därborta) som vi snackade med.

Åker du till Sunny Beach är det bara sprit, festa och :tuttar som gäller. Är du ute efter att köra hoj och om du inte får nog av det i Sverige så ska du inte åka dit.

Men vem åker på semester till festarorter för att köra hoj :va ???

Jag skulle ända aldrig våga hyra hoj därborta. Krashar du den lär inte försäkringen täcka maffians vilkor :kulspruta .

Nja det är inte riktigt jag som bestämmer resmål. Just nu är det som sagt Bulgarien alt. Tunisien som gäller men nyss ringde vår utsedde reseorganisatör och hade hittat ny resa till Alanya resp. Marmaris. Jag antar att man kan hyra hoj i turkiet eller?
Isåfall tänker jag rösta på det alternativet.

problemet är som sagts tidigare att hitta ett resmål där ingen behöver sitta på hotellrummet och tycka, Usch fy vad trist.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back