Behöver hjälp..någon som har koll på drivpakets error?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Ifall en båge tenderar att "hoppa ur växel" om jag petar för försiktigt på växelpinnen. Tex. från 5 till 4:an ...vad kan detta bero på? Någon som vet?
Dock ej min hoj ;) Den är underbar!

Kan vara en växelförare (gaffel) som blivit böjd så om du inte trycker tillräckligt hårt på växelspaken så greppar inte växeldreven i varandra.

Kan också vara att klackarna på ett växeldrev som ska gripa in ett annat drev har blivit skadade/nerfasade av en missad växling.

Finns några ytterligare orsaker men jag tror dessa är de mest troliga.

Kan vara en växelförare (gaffel) som blivit böjd så om du inte trycker tillräckligt hårt på växelspaken så greppar inte växeldreven i varandra.

Kan också vara att klackarna på ett växeldrev som ska gripa in ett annat drev har blivit skadade/nerfasade av en missad växling.

Finns några ytterligare orsaker men jag tror dessa är de mest troliga.

Tack för svaret...är någon av felen dyra att åtgjärda tror du? Oavsett vilket fel. Eftersom jag inte har en aning om vilka ingrepp vi pratar om så har jag ingen koll på ungerfärligt pris =)

Vad är det för hoj?

Sök i teknikforumet på detaljerna som Wolfkin skrev så kommer du hitta en uppsjö av svar. Finns även en fjäder som jag har för mig är ganska enkel att byta annars är det nog dyrt om ni inte kan meka själva.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard