behöver hjälp med powercommander

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Tuono 1100 RR
Hej undrar om någon i Helsingborgs området vill hjälpa mig med att montera powercommander plus att lägga i en fungerande mapp ( får vänta ca 3v för mappning på yamaha center ) har en liter glenmorangie madeira wood finish som belöning ( pengar går också bra ) Cykeln är en cagiva raptor mvh peter

hbgpeter skrev:
2281034 Hej undrar om någon i Helsingborgs området vill hjälpa mig med att montera powercommander plus att lägga i en fungerande mapp ( får vänta ca 3v för mappning på yamaha center ) har en liter glenmorangie madeira wood finish som belöning ( pengar går också bra ) Cykeln är en cagiva raptor mvh peter

Prata till mp-racing i billesholm (www.mp-racing.se). Han kanske har tid.

snackade med MP han kunde mappa den först den 20e . skulle vilja montera den innan dess och köra på en fulmapp från nätet så länge mvh p

Är det inte bättre att bara montera och köra med en nollmapp istället.

Eftersom du inte vet om hojen går fett eller snålt så är det ingen större poäng att lägga in någon fulmapp så länge.

Felix skrev:
2281638 Är det inte bättre att bara montera och köra med en nollmapp istället.

Eftersom du inte vet om hojen går fett eller snålt så är det ingen större poäng att lägga in någon fulmapp så länge.

Jo det är rätt lönt då man i princip kan garantera att aftermarketsystemet gör att cykeln går magert så all form av uppfettning är av godo även om mappen inte blir optimal. Har kollat en del fulmappar vs mappat i bänk och det är ofta skillnaden är klart marginell.

Behöver du hjälp kan jag tänka mig att ställa upp till helgen, har iof aldrig monterat en på en raptor men misstänker att det är rätt likt andra moppar.

jag har kollat powercommandermappar på några av mina sukkor och de har varit nerjusterade mot orginalmapparna, det verkar ju som om hojarna går för fett orginal och inte snålt som de flesta säger :confused:

Boris JR skrev:
2281729 Jo det är rätt lönt då man i princip kan garantera att aftermarketsystemet gör att cykeln går magert så all form av uppfettning är av godo även om mappen inte blir optimal. Har kollat en del fulmappar vs mappat i bänk och det är ofta skillnaden är klart marginell.

Behöver du hjälp kan jag tänka mig att ställa upp till helgen, har iof aldrig monterat en på en raptor men misstänker att det är rätt likt andra moppar.

Nu skrev han inget om något eftermarknadssystem iofs.
På topp går det ju sällan magert men det är ju inte så klurigt att själv feta på 10-15% i mellanregistret och vara nöjd.

Lycka till hur som helst.
/Felix

fick tid på måndag yamaha center så allt löste sig tack till alla mvh p

Boris JR skrev:
2281729 Jo det är rätt lönt då man i princip kan garantera att aftermarketsystemet gör att cykeln går magert så all form av uppfettning är av godo även om mappen inte blir optimal. Har kollat en del fulmappar vs mappat i bänk och det är ofta skillnaden är klart marginell.

Boris JR skrev:
1928101 Powercommander köpes billigast i USA eller beggade på blocket/SH anonssida. Att lägga pengar på en PC utan att mappa den i bänk är bortkastade pengar. Där finns färdiga mappar att ladda hem från bla powercommanders hemsida men dessa äre knappt bättre än orginalmappen. Du måste troligen inte riva mer än så att du kommer åt kablaget vid sprutdatorn var den sitter än individuellt. När man laddar upp en ny mapp i PC så bör motorn vara avstängd (finns dock en del motorer där PCn bara reagerar om tändningen är på)

vilket tycker du stämmer bäst ????
Försöker reda ut om fulmapparna är ngt att ha men det är inte lätt :confused:

För att kapa tråden lite...
Har köpt en PC3 USB och den eviga frågan är ju mappa eller inte och den har ju diskutterats 100 gånger men frågan lyder:
Om jag har en hoj (cbr 00) och någon med samma hoj och samma luftfilter och samma slipon har mappat sin PC3 kan jag då låna den mappen till min hoj?
Är inte ute efter det sista lilla.. Men vill vara säker på att få ut det mesta dock..

Nikk skrev:
2382686 vilket tycker du stämmer bäst ????

Nikk skrev:
2382686 vilket tycker du stämmer bäst ????

Att lägga pengar på att köpa en PCIII för att endast köra på fulmapp är bortkastade pengar men har man redan köpt en så är fulmappen bättre än att köra utan då eftermontering av avgas/luftfilter gör att det går snålare och med tanke på att dagens cyklar är mappade relativt snålt från fabrik så är det ett bra säkerthetsmått.

Jag hade helsystem, KN-filter och PCII på min gamla gixxer, när jag köpte en exakt likadann, ett år nyare bara, flyttade jag över trimgrejerna, å tänkte att det ju skulle gå alldeles utmärkt, justerat å klart lixom. Det gjorde det inte! Effektkurvan kändes som ett alplandskap och hojen gick som ett lass skit. En mappning i bänk senare gick hojen däremot riktigt bra! Så ja, det rekommenderas att mappa den i bänk!

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande