Behöver hjälp med handguards!

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Hej!

Köpte ett par handguards från 24mx.se till min ktm 640 lc4 - 06.
Mätte innerdiametern på styret och det var 12 mm.

Nu idag så kom dom och alla delarna stod det rätt på på påsarna iaf. men jag lyckas inte få dom att fästa i styränden. Någon som monterat likadana från samma tillverkare eller kanske har erfarenhet av detta.

Här är en länk till dom jag köpte. 12 mm innerdiameter.

http://www.24mx.se/motocross/p/handskydd-enduro-sharp/13690/handskydd/k34/

Själva låsnings-skruvarna jag fick bestod av en lång skruv och en typ delad lång mutter som dom skurit i 45 grader. Men när jag ska skruva in det i styrändan så fäster det inte. snurrar bara runt och runt.

Bilder kan läggas in om ni inte fattar vad jag menar.

Tacksam för svar!

tag: Handskydd

Det är ju en del som skall expandera inne i styret, förmodligen i alu, och räfflad på utsidan. Om du kan så håll i den delen som kommer längst in i styret, den med invändag gänga (innan du stoppar in expandern i styret) med fingrarna eller en tång, och gänga sen insexan så mycket det går innan det börjar gå trögt, så du får det att "börja" expandera lite lite grann. Stoppa sen in det i styret (som du rengjort invändigt med brääkleen) och testa om hylsan såas får grepp och kan expanderas. Går inte det har du köpt fel. Har dock för mig att många ktm (iaf min 06:a 660) har styren från antingen renthal eller magura, av fatbartyp. Då skall du enligt 24mx.se ha 14mm. Står på sidan du länkade till. Kolla det först innan du jävlas mer med att försöka montera kanske?

Detta borde inte vara svårt, så antagligen är något knas.

Lycka till iaf :tummenupp

tack så mycket för svar. Mätte själv styret och det var 12mm. Sen gick det inte att beställa 14 mm när jag gjorde min order iaf. Men detta ska absolut testas!

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!