Behöver hjälp med ett snabbt beslut angående köp av MC!

Att köpa hoj innan körkortet ska du såklart göra. Köpte min zzr600 och klämde på den var dag tills min körkort uppgraderades på automatik :yoparty

Men vänta tills du kan ha en kompis till att provköra så inga tråkiga överaskningar kommer första dagen.:brinnerup

Köp direkt!

Bra objekt i den prisklassen växer inte på träd.

Ta med kunnig (på riktigt) polare, eller enrollera nån dryg kunnig här på SH.
Provsitt, kläm och känn så den känns bra för just dig.
Den kunnige ställer upp hojen på depåstöd utanför butiken, och kör igenom alla växlarna.

En kunnig kan bedöma tillräckligt.

/Stefan

Ångrar själv att jag köpte utan kunna provköra, inte så mycket för skicket på hojen men snarare att kunna känna efter lite om det verkligen är en hoj för mig.

Tack så mycket för alla svar! Jag köpte hojen till slut :) och får förvaraden hos MC huset fram tills körkortet är klart! Stolt ägare, fyfan vad jag längtar http://image.annonsborsen.se/raw/339000/339809_0.jpg :))))

Edit: Kan även tillägga att försäkringen är jävligt nice! 1400 kr/år för mig som är född 91!

Smart val tycker jag! Hade du väntat hade du ändå inte kunnat provköra den lagligt sålänge den inte är strypt. Köpte också grisen i säcken, men det var en finfin gris! Risken finns också att du hade stressat fram ett köp så fort du fått kortet och fått liknande hoj för ett saftigare pris. Lycka till i April nu! Har du redan fått uppkörningen bokad eller?

@eclipse: Tack man :) Jag har pratat med skolan och köpt mina lektioner. Uppkörningarna börjar i mitten av April, och hon som jag pratar med på skolan säger att de vill bli av med oss innan April månad är slut, så det blir nog inga problem, men fan vad det kliar i fingrarna redan nu!

@ Carburator: Tack så mycket! :-)

@eclipse: Tack man :) Jag har pratat med skolan och köpt mina lektioner. Uppkörningarna börjar i mitten av April, och hon som jag pratar med på skolan säger att de vill bli av med oss innan April månad är slut, så det blir nog inga problem, men fan vad det kliar i fingrarna redan nu!

@ Carburator: Tack så mycket! :-)

Får man lov att fråga vilken trafikskola i Malmö som lovade dig ett mc kort redan i slutet på April. :crash

@Ankan1: Absolut, jag kör på Royal Trafikskola. Dem har inte lovat mig någonting men de sa att de helst vill bli av med oss som har kommit denna omgången i April månad :-), så kör man och sköter sig så borde det inte vara några problem! Förutom det så är dom skit trevliga på skolan och har jävligt bra erbjudanden just nu. Jag köpte 20 lektioner + 2 på bana + teori för 7100:- om du är sugen på o ta kortet :D

Fin hoj, köpte själv en gpx 600 innan jag tog mitt mckort, det är en ordentlig morot att kunna se, klämma och drömma :)

@HGT: Skönt o höra. Det är många som har sagt att det är en bra nybörjar hoj :D

den duger:) den är tydligen strypt så funderar på att sälja den och ge ett skambud på min brors gixxer:)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti