behöver hjälp med en cross

lord_lime

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Umeå
Hoj
ingen för tillfället
jag har köpt mig en cross men vet inte riktit vad det är för modell...jag vet att det är en yamaha och är gjord runt 80.

ps. det är inte orginalkrök.
Z5CZ2_39857_jll_s.jpg
 
Kolla motornummer respektive ramnummer. Ring sedan till tex Lelles MC och be dem att kolla dessa nummer i sina listor. Då kan de ge dig modell, år, kubik och så vidare. :yoparty
 
ok men jag har fått hjälp från ett annat forum å dom trodde att det var en yamaha dt 125 mx -79-80.

har en fråga om det.

hur länge kan man köra per kolv om det är en sån???
kör mycket offroad med den.
 
Last edited:
kubik storleken måste vara det lättaste att se.... det börde väl stå på cyllen? är det en 80? då finns väl näatan bara yz modellen... 125så kan det vara svårare men borde finnas massa spolar till typ laddning lyse osv om det e en dt125mx...
 
Det skulle kunna vara en IT 125 eller IT 250. (inte YZ alltså)
IT-modellerna var "endurovarianten" och hade lyse, men det kan ju vara borttaget.
En polare har en it250 från -81 eller så och den har samma fula styre och samma fjädring efter vad jag kan se,dock hade hans en betydligt enormare tank och bakskärm (i glasfiber)
 
ok men hur länge kan man köra per kolv ca
om det är en dt???
om det är en yz???
om det är en it???
 
en fråga till....

hur hånga växlar har dom gamla yamaha dt 125 e för min är 6 växlad.
 
Har jag fattat det rätt så undrar du hur många timmar eller mil du kan köra innan du måste byta kolv?

Om du bara sköter om grejerna, ser till så att det finns smörjning och inte varvar ihjäl den så håller kolven flera år och är inget du behöver bekymmra dig om.

Om man vill ha max effekt hela tiden så kan det dock vara värt att byta ibland. Kan även räcka att byta kolvringar vilket blir betydligt billigare.

Med en sån där gammal sak skulle jag bara köra och se glad ut så länge det håller ihop och fungerar. Om den skär kan du fundera på en ny kolv.

Edit: Jag vill nog minnas att de är 6 växlar på gamla 125or, allihopa i stort sett. Iaf från Yamaha.

Edit2:
Jag tycker nog ändå att det mer ser ut som en 80cc. Iaf själva ramen, ser så jävla liten ut. Men som sagts tidigare, kubiken står säkert på cylindern så kolla!
 
Last edited:
det är en 125 för jag drar broshans suzuki rm 80 lätt.
och brukar 80cc ha 21tum fram å 18 bak? å gå över 100?

edit: den är ca 90-95 i sitthöjd.
 
lord_lime skrev:
det är en 125 för jag drar broshans suzuki rm 80 lätt.
och brukar 80cc ha 21tum fram å 18 bak? å gå över 100?

edit: den är ca 90-95 i sitthöjd.

Snälla, gå ut och titta på cylindern! det brukar stå på vänstra sidan (om du sitter på hojjen) vad det är för kubik menar ja
 
ok men vad betyder det andra nummret?

btw jag kollade på lite bilder och jag tycker sj att den ser ut som en dt125e
 
Last edited:
har en till fråga för jag blåste topp pakningen idag :huvet
vad kostar en sådan ny och var finns dom i närheten av bjurholm???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top