Behöver hjälp med El-installation av GPS.

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
2002 års Buell
Eftersom jag inte är säker på detta och inte kan finna något annat vänder jag mig till Sporthoj:s kompetenta teknik-del :)... Jag har skaffat en GPS. Det finns en medföljande kabel som skall installeras och dras.
En svart och en röd kabel. Den röda kabeln har också en säkring fast-fäst på sig. Vad jag kan utgöra med min minimala kunskap om el är att jag ska fästa den röda vid en pluspol och den svarta på en jordad plats. Jag har tänkt: Att jag kanske bara kan fästa den röda genom att vira fast den på batteriets pluspol och den svarta på minus-polen(då det är den som är jordad). Är jag helt ute och cyklar? :confused: Stort tack för svar!

Du har tänkt helt rätt , men använd hellre riktiga kabelskor än att "vira" fast nånting. Det ger dig bara problem inom en överskådlig framtid.....

Du kan koppla svarta kabeln till en jordad punkt på ramen så slipper du dra kabeln ända till batteriet.

Kan rekommendera att koppla pluskabeln till halvljuset så slipper batteriet bli urladdat om du inte tar bort GPS-apparaten när du stänger av hojen.

Du har tänkt helt rätt , men använd hellre riktiga kabelskor än att "vira" fast nånting. Det ger dig bara problem inom en överskådlig framtid.....

Stort tack!

Du kan koppla svarta kabeln till en jordad punkt på ramen så slipper du dra kabeln ända till batteriet.

Kan rekommendera att koppla pluskabeln till halvljuset så slipper batteriet bli urladdat om du inte tar bort GPS-apparaten när du stänger av hojen.

Stort tack! :D

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!