Behöver hjälp med betyg! Dom är borta...

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Jag är i full fart med att söka lite jobb men har nu insett att mina betyg är borta... Både från skolan och från lumpen! Kan man få tag i nya någonstans och var i så fall?? Sparas dom ens? Tacksam för hjälp från SH:s samlade intelligens!:tummenupp

Måhända är betygen inte så viktiga som du tror. Prova att söka utan. Jag har aldrig visat upp mina, och det har gått bra ändå.

Måhända är betygen inte så viktiga som du tror. Prova att söka utan. Jag har aldrig visat upp mina, och det har gått bra ändå.
Jag tänkte på det också men det ger ett slarvigt och oförberett intryck att dom är borta?! Skolans är i alla fall beställda, lumpens handläggare för betyg var ju oväntat nog på semester..:) .

Har du väldigt bra betyg? Annars finns det ingen större mening med att skicka med dem om de inte efterfrågas.

Vad som är viktigare är vad du har jobbat med tidigare och om du har några personer som kan lämna referenser eller så från det.

Jag tänkte på det också men det ger ett slarvigt och oförberett intryck att dom är borta?! Skolans är i alla fall beställda, lumpens handläggare för betyg var ju oväntat nog på semester..:) .

Säg som det är att orginalen har försvunnit och kopierna kan dröja, lumpenbetyg spelar nog väldigt liten roll när man söker civila jobb, och du kan ju alltid lämna in dom sen om dom vill

Jag tänkte på det också men det ger ett slarvigt och oförberett intryck att dom är borta?!

Skriv i din CV vad du har läst för program och vilka kurser som ingick.

Arbetsgivaren vill veta vilka ämnen som ingått och inte vad du har för betyg i resp ämne.
Typ:

Markisvävarprogrammet
Hålatorps Gymnasium 2005-2008

200p Håltagning
500p Korstygn
300p Textilimpregnering...

Därefter kan du skriva en kort kommentar typ:
"Betyg bifogas på begäran"

Skriv i din CV vad du har läst för program och vilka kurser som ingick.

Arbetsgivaren vill veta vilka ämnen som ingått och inte vad du har för betyg i resp ämne.
Typ:

Markisvävarprogrammet
Hålatorps Gymnasium 2005-2008

200p Håltagning
500p Korstygn
300p Textilimpregnering...

Därefter kan du skriva en kort kommentar typ:
"Betyg bifogas på begäran"

Du glömde 500p Borra

Tack för tipsen! Ska hem och knåpa lite på det personliga brevet... Jag tycker att jag är som klippt och skuren för jobbet, nu ska jag bara övertyga dom om det!

Kommunarkivet har kopior på dina betyg från iallafall grundskolan och gymnasiet.

Är jag den enda som förvarar sådana livsavgörande originalhandlingar i bankfacket? Jag skulle typ dö om mitt examensbevis brann upp med lägenheten (vilket den inta lär göra då det är ett stenhus).

Anställer man nån som tappat bort sina betyg? (sin bilnyckel, katt eller lunchlåda?)
Ska inte sådana papper in i personalakten?
:va

Näe, se till att ha pappersgrejerna tillhands när det är dags för intervju.

:överpretto

Sök utan och skaffa fram nya genom ett enkelt samtal till skolan.
Värnpliktsbetygen kan säkert någon myndighet ta fram åt dig.
Se till att ha med pappren om du bli kallad på intervju. Klarar du inte av att fixa det så ska du inte ha jobbet. ;)

Säg som det är att orginalen har försvunnit och kopierna kan dröja, lumpenbetyg spelar nog väldigt liten roll när man söker civila jobb, och du kan ju alltid lämna in dom sen om dom vill

Lumpenbetyg och papper kan faktiskt vara till fördel. Det har det varit för mig de gånger jag har sökt jobb iaf. Speciellt om man hade någon lite "roligare" befattning eller utbildning. Så det skadar väl aldrig att ha med dem.

Last edited:
För att återgå till ämnet så har jag hittat betyg och diplom från lumpen och beställt hem nya betyg från skolan. Bifogade inget av dessa i min ansökan som är skickad utan planerar att ha med dom på eventuell intervju! Önska mig lycka till!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg