behöver hjälp me fälgstripes

Har försökt få på fälgstripes på min hoj men tappade tålamodet. Ingen som vet var man kan köpa fälgstripes-kitt som man får med ett litet verktyg. Ska va en liten plastbit man drar efter fälgkanten och matar tejpen igenom så man får det bra.

Finns på ebay.co.uk läs noga annonserna så ser att några skickar med ett litet verktyg! Själv ska jag göra ett verktyg av ett radergummi som jag skär ett spår i som tejpen kan löpa i!

Det funkar nog det med. Har sett en svensk sida som sålde fälgstripes-kitt med verktyg men har glömmt bort villket ställe det var.

Finns på ebay.co.uk läs noga annonserna så ser att några skickar med ett litet verktyg! Själv ska jag göra ett verktyg av ett radergummi som jag skär ett spår i som tejpen kan löpa i!

Okej, nu har jag smackat på rimstripes på min hoj. VIsst är det bökigt, men svårt var det ju inte.

Glöm tipset om vattenspruta, det kommer bara att ställa till det än värre eftersom det är knepigt att få ut allt vatten vilket får till följd att stripesen faller av efter en liten stund.

Torrt ska det vara. Tummen är ett bra tips. Kom ihåg att du inte kan krympa stripen, bara tänja den. Alltså måste du tänja ytterkanten och behålla innerkanten som den är. Jobba i intervaller om ungefär 5 cm.

Dessutom gör det inte skitmycket om det diffar nån millimeter på varvet, man ser inte hela fälgen på en gång och dessutom sitter fälgarna i allmänhet rätt nära marken. Risken att nån lägger sig ner för att kolla om du fått på stripesen millimeterperfekt är liten.

Ut i garaget och jobba på!

Jag lyckades få min fälgtejp väldigt jämnt och fint på min gamla 125:a. Satt som berget. Gjorde rent ytan ordentligt med lacknafta först och torkade sedan ytan så den blev alldeles snustorr.
Satte bara upp hojen på depåstöden och hade hela tiden tejpen i "spänt läge" så att säga. Fixerade den på rätt ställe med hjälp av tummen och snurrade hjulet när det behövdes - enkelt.

Bifogat

• DSC00747.jpg
    DSC00747.jpg
    40.4 KB · Visningar: 291
Det är plättlätt. Köp färdigutskuren stripe som är rundad och anpassad för 17" fälg som är det vanligaste idag. Stripen lägger sig på plats nästan av sig själv och man behöver inte sträcka och hålla på med såpa eller vatten.

Tog väl kanske 15 min för båda fälgarna.

Finns en firma på Ebay England, kostade nån hundring.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT