Behöver hjälp, hur lång är din slang?

Var på Hydroscand och de ville inte göra en slang utan att ha den gamla i handen. Spelade ingen roll att jag kunde berätta längd, diameter och gängstigning. Dessutom påstår de att det inte funkar att vrida den pressade nippeln på slangen, vilket jag vet går alldeles utmärkt.

Jag har fått en handfull slangar gjorda tidigare, aldrig ngt problem att vrida lite på nippeln.

Så, tappade lusten att åka vidare & få samma svar igen. Tyvärr är bilen på Gotland så jag måste köra hoj och kan inte åka runt utan frambroms bara för att nybörjarna på Hydroscand inte törs göra en slang.

500,- skulle det kosta att få denna slang med tråkig industrilook, mot xlmoto 350,- inkl nya banjobultar, brickor och slangarna är riktigt snyggt tillverkade.

Jävla skit:gnissla

Vrida en pressad nippel :D , funkar om du har en vridbar nippel, om du kan vrida den pressade kopplingen så är det läckage och dåligt pressat. :fakta

( www.bohab.se måste man skriva, sunkig hemsida och dålig adressering, bohab.se = 404)
 
Vrida en pressad nippel :D , funkar om du har en vridbar nippel, om du kan vrida den pressade kopplingen så är det läckage och dåligt pressat.

Helt vanliga banjokopplingar, jag var skeptisk men killarna på firman berättade att det går utmärkt att vrida dessa pressade, med ett skruvstäd och skiftnyckel.

Så det har jag gjort, utan problem med läckage.

Allt går inte att googla:)
 
Helt vanliga banjokopplingar, jag var skeptisk men killarna på firman berättade att det går utmärkt att vrida dessa pressade, med ett skruvstäd och skiftnyckel.

Så det har jag gjort, utan problem med läckage.

Allt går inte att googla:)

Då får du tala om det för våra montörer som glatt vrider kopplingar på pressad hydraulslang...med läckage som följd... :huvet

Ämnet:
Beror säkert på ingående material, alltså vilken typ av slangstolpar, hylsor och slang man använt osv.
Nu står ju bromsslang inte under konstant 150 bar tryck så det fungerar säkert att vrida...oftast... :7peta
 
Nu blev det häromdagen en slang från Hydroscand. Kostade runt 400,- och tillsammans med ny vätska så blev bromsen liite stummare. Den gamla slangen kändes riktigt dassig när den var lös, när man gjorde en ring av den så typ vek den sig istället för att böja sig i radie. Besiktning utan anmärkning i går. Jeeeyy:D
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top